بخشی از نظامیان آمریکایی حاضر در افغانستان برای مقابله با چین یا روسیه به سایر نقاط جهان انتقال

کدخبر: ۳۱۶۰۰۷
اقتصاد نیوز: وزیر دفاع آمریکا گفت که کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان در دست بررسی قرار دارد تا شماری از این نیروها برای مقابله با چین یا روسیه به سایر نقاط جهان انتقال یابند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کنگره این کشور گفت که پنتاگون راه‌هایی را برای کاهش نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان بررسی می‌کند و یکی از این راه‌ها حضور نظامیان کمتر در ماموریت مبارزه با تروریسم است.

ژنرال میلی شماری از نیروهایی که ممکن است در افغانستان باقی بمانند اعلام نکرد اما اظهار داشت که کاهش نیروهای آمریکایی که در قالب ماموریت مبارزه با تروریسم در افغانستان حضور دارند یکی از گزینه‌های در دست بررسی است.

در حال حاضر حدود 13 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند که حدود 5 هزار نفر از آنان در قالب ماموریت مبارزه با تروریسم در این کشور حضور دارند و بقیه نظامیان نیز در کنار دیگر نیروهای ناتو مسئولیت آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغان را به عهده دارند.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز در این جلسه گفت که باوجود مذاکرات صلح با طالبان ارتش آمریکا باید بر روی ماموریت مبارزه با تروریسم متمرکز بماند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، اسپر گفت: در افغانستان ماموریت مهمی برای مبارزه با تروریسم داریم؛ ما باید اطمینان حاصل کنیم که افغانستان هرگز به پناهگاهی امن برای تروریست‌هایی تبدیل نشود که می‌توانند آمریکا را هدف قرار دهند.

وزیر دفاع آمریکا افزود که فرماندهان نظامی به وی گفته‌اند که این کشور با کاهش نیروهایش در افغانستان نیز می‌تواند به ماموریت مبارزه با تروریسم ادامه دهد.

اسپر تصریح کرد که خواستار کاهش نیروها در افغانستان است تا شماری از این نیروها را به دیگر نقاط جهان منتقل شوند و بدین ترتیب آمادگی آمریکا برای مقابله با بحران بالقوه با چین و یا روسیه افزایش یابد.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید