به ازای هر کرسی مجلس چند نفر در انتخابات ثبت نام کردند؟

کدخبر: ۳۱۶۰۸۸
اقتصادنیوز: سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: به ازای هر کرسی مجلس شورای اسلامی ۵۵نفر نام نویسی کردند که استان های البرز و تهران بیشترین نسبت و استان های هرمزگان و کهگیلویه وبویراحمد کمترین نسبت را دارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سید اسماعیل موسوی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما  با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۱۵۱ نفر برای نام نویسی به ستاد انتخابات وزارت کشور و فرمانداری ها مراجعه کردند، اضافه کرد: از این تعداد، نام نویسی ۱۶ هزار و ۲۴ نفر، نهایی و نام نویسی ۱۲۸ نفر به علت نقص مدارک و علت های دیگر، نهایی نشد.

او افزود: این رقم حدود ۳۲ درصد نسبت به دوره گذشته افزایش دارد.

موسوی اضافه کرد: در روز آخر مهلت نام نویسی داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی, حدود ۵ هزار و ۹۰۰ نفر نام نویسی کردند که معادل کل نام نویسی های دوره نهم مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۰ بود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ۱۲ درصد نام نویسی شدگان را بانوان تشکیل می دهند، گفت: این رقم نسبت به دوره قبل بیش از ۳۳ درصد افزایش دارد.

وی اضافه کرد: سن ۳۶ درصد از داوطلبان کمتر از ۴۰ سال است، ۲۶ درصد از داوطلبان ایثارگر هستند، جوانترین داوطلب ۳۰ سال و پیرترین آن ها ۷۵ سال سن دارد

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید