آزار جنسی ۳ زن از سوی یک مقام سابق وزارت دفاع آمریکا

کدخبر: ۳۱۶۱۰۰
اقتصادنیوز: بر اساس تحقیقات، یک مقام سابق وزارت دفاع آمریکا سه همکار زن خود را مورد آزار جنسی قرار داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه هیل نوشت، سازمان دیده بان پنتاگون به تازگی به این نتیجه دست یافته که یک مقام سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سه همکار زن خود را مورد آزار جنسی قرار داده است.

دفتر بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا دیروز (پنجشنبه) گزارشی را درباره رسوایی جنسی «گوی رابرتز»، کارمند سابق وزارت دفاع در بخش برنامه های هسته ای منتشر کرد.

در این گزارش آمده که رابرتز به طور مکرر زنان همکار خود را مورد آزار جنسی قرار داده است. وی همچنین شوخی‌های زشتی را به زبان می آورده که باعث ناراحتی بسیاری از همکارانش می شده است.

به دنبال شکایت یک زن از رابرتز، دفتر بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا در ماه فوریه سال جاری میلادی شروع به بررسی اتهامات جنسی مطرح شده علیه این کارمند سابق خود کرد. رابرتز هم در اوایل ماه آوریل از سمت خود استعفا کرد.

در طول این تحقیقات، دفتر بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا از رابرتز و ۱۸ شاهد دیگر بازجویی کرد و بیش از ۴۰۰۰ ایمیل کاری و اسناد مرتبط با آن را مورد بررسی قرار داد.

رابرتز در این خصوص اعلام کرد: «هرگز قصد آزار این زنان را نداشته ام و آنها به هیچ وجه به من نگفته اند که رفتارم نادرست و نامناسب بوده است. واقعا از نتیجه این گزارش که نشان می دهد من این زنان را مورد آزار جنسی قرار داده ام متعجب شدم.» این در حالی است که یکی از زنان بارها به رابترز گفته بود که رفتار و حرفهایش را نمی پسندد و دوست ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید