آمریکا می‌خواهد موشک قاره پیمای بالستیک 85 میلیارد دلاری بسازد

کدخبر: ۳۱۶۲۴۲
اقتصادنیوز: وزارت دفاع آمریکا برای ساخت موشک قاره پیمای بالستیک جدیدی به جای موشک فعلی "مینوتمن 3" یک برنامه 85 میلیارد دلاری تدوین و برای انتخاب شرکت اجرا کننده، مناقصه اعلام کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، بلومبرگ نوشت، شرکت بوئینگ از شرکت در این مناقصه امتناع ورزیده و یگانه شرکتی که در مناقصه باقی مانده، شرکت Northrop Grumman است.

روز جمعه شرکت بوئینگ تصمیم نهایی خود درباره عدم شرکت در مناقصه برای ساخت موشک قاره پیمای بالستیک جدید آمریکا را اعلام کرد. گفته می شود  این شرکت در ماه ژوئیه امسال مسئله غیر عادلانه بودن  رقابت برای به دست آوردن حق اجرای قرارداد مربوطه را مطرح کرده بود.

موشک 20 متری و 38 تنی مینوتمن3  که از سوخت جامد استفاده می‌کند، بردی به میزان 12 هزار کیلومتر دارد و می‌تواند به سرعت 24هزار کیلومتر در ساعت یا 23 ماخ (23 برابر سرعت صوت در هوا) برسد. موشک بالستیک قاره پیما سه مرحله ای مینوتمن، در اصل برای مقابله هسته ای در طول "جنگ سرد" با اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده بود. در حال حاضر، موشک  "مینوتمن 3"  تنها موشک زمینی بالستیک قاره پیمای ایالات متحده آمریکا است. ایالات متحده 450 موشک از این نوع را در اختیار دارد که حداقل تا سال 2020 به کار خود ادامه خواهد داد. موشک  "مینوتمن 3"  از سال 1970 در اختیار ارتش آمریکا است و تولید آن در اواخر سال 1978 متوقف شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید