تکرار یک ادعای بی‌اساس؛

وزیر دفاع آمریکا: حمله راکتی به پایگاه آمریکا در عراق کار ایران است

کدخبر: ۳۱۶۷۷۷
اقتصادنیوز: وزیر دفاع آمریکا ادعاهایی را علیه نقش ایران در حملات به منافع کشورش در عراق مطرح کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا بار دیگر با مطرح کردن ادعاهایی درباره نقش ایران در عراق و برخی حملات راکتی به پایگاه‌های آمریکایی در این کشور گفت: به گمان من، ایران پشت پرده حملات در عراق است و بیشتر این طور است که آن‌ها در پشت پرده بسیاری از رفتارهای(بدخواهانه) در منطقه قرار دارند.

اسپر در ادامه گفت: با این حال تشخصی آن سخت است. بنابراین، ما باز هم به کمک(عراق) نیاز داریم تا اوضاع امنیتی را به کنترل درآورد و به آن ثبات ببخشیم اما همچنین، حق دفاع از خود را حفظ می‌کنیم و آن را به کار خواهیم گرفت.

اخیرا برخی پایگاه‌های نظامی آمریکا و حتی سفارت این کشور در عراق هدف حملات راکتی قرار گرفته که این حملات گرچه به اهداف خود اصابت نکرده اما موجب نگرانی شدید آمریکایی ها شده است.

این ادعای وزیر دفاع آمریکا درحالی مطرح شده است که ایران بارها بر لزوم عدم دخالت در امور دیگر کشورها از جمله عراق تاکید کرده است و روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد: ما هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی عراق را رد می‌کنیم. به آمریکایی‌ها نیز توصیه می‌کنیم که در امور داخلی عراق دخالت نکنند. مردم عراق مردمی آگاه و بالغ هستند که می‌توانند در مورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند. بنابراین بهتر است آمریکایی‌ها خود را از تحولات عراق کنار بکشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید