آمریکا رسما کره‌شمالی را به حمله نظامی تهدید کرد/ حاضریم همین امشب بجنگیم

کدخبر: ۳۱۷۶۴۳
اقتصادنیوز: وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور برای مقابله با پیونگ یانگ آماده است و ما حاضریم حتی همین امشب بجنگیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، سخنان مارک اسپر درباره آمادگی آمریکا در مقابل تهدیدات کره شمالی در حالی مطرح شد که پیونگ یانگ در پیامی اعلام کرد که اگر واشنگتن برای کاهش تنش‌ها اقدام نکرد، "هدیه کریسمس" را برای آن‌ها ارسال می‌کند.  

با نگاهی به مواضع اخیر کره شمالی می‌توان این برداشت را داشت که پیونگ یانگ به رغم سه نشست میان "کیم جونگ اون" و "دونالد ترامپ" برای دستیابی به یک توافق دوجانبه با آمریکا ناامید شده است.  

اسپر در حضور ژنرال "مارک میلی" رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت:امیدوار هستم که بتوانیم روند کار را دوباره آغاز کنیم و در مسیر دیپلماتیک بمانیم، اما در صورت لزوم آمریکا آماده است که حتی امشب بجنگد.  

ژنرال میلی نیز در مورد تهدیدات پیونگ یانگ به خبرنگاران گفت: کره یکی از آن مکانهایی در جهان است که ما همیشه آمادگی بالایی را حفظ کرده‌ایم.

وی افزود: من آماده هستیم تا در لحظه از منافع ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی دفاع کنیم.  

ژنرال میلی از ارائه پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اقدامات دفاعی آمریکا و متحدانش در منطقه شبه جزیره کره در صورت احتمال آزمایش هسته‌ای مجدد توسط کره شمالی خودداری کرد.  خبرگزاری رسمی کره شمالی روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که پیونگ یانگ یک جلسه مهم نظامی در کمیته مرکزی حزب کمونیست به ریاست رهبر این کشور برگزار کرده است.  

این رسانه اعلام کرد که کمیسیون مرکزی نظامی حزب کمونیست این کشور نشستی بزرگ به ریاست کیم جونگ اون برگزار کرده که در آن پیرامون اقدامات مهم سازمانی، سیاسی و نظامی برای تقویت نیروهای مسلح بحث شده است.  

برگزاری این نشست حاکی از آن است که کره شمالی بزودی نشست کمیته مرکزی حزب کمونیست را برگزار خواهد کرد که با توجه به نزدیک شدن به پایان سال 2019 جلسه‌ای بسیار مهم ارزیابی می‌شود.  

پیونگ یانگ تا پایان سال 2019 میلادی به آمریکا فرصت داده که پیشنهاد عملی برای تداوم مذاکرات به بن‌بست رسیده خلع سلاح هسته‌ای میان دو طرف ارائه کند؛ رهبر کره شمالی گفته است که در غیر این صورت هدیه کریسمس مناسبی به واشنگتن خواهد داد.  

کره شمالی در روزهای اخیر انتقادهای فراوانی از آمریکا کرده است؛ کارشناسان گفته‌اند این کشور ممکن است در پایان سال جاری میلادی خاتمه گفت‌وگوهای به بن بست رسیده با آمریکا در موضوع هسته‌ای را اعلام کند.  

دو کشور چندین دور گفت‌وگو انجام داده‌اند که هیچ نتیجه‌ای جز تشدید تحریم‌ها برای کره شمالی در برنداشته و پیونگ یانگ عصبانی از این فشارها دست به پرتاب‌های مکرر موشکی زده و چندین بار آزمایش موتورهای موشکی پیشرفته انجام داده است.  

استفان بیگن نماینده پیشین آمریکا در امور کره شمالی بتازگی از کره جنوبی دیدار کرد و گفت درهای گفت و گو با پیونگ یانگ باز است، اما موفق به دیدار با هیچ مقامی از کره شمالی نشد و این کشور درخواست وی را بدون جواب گذاشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید