نماینده نزدیک به لاریجانی: هرکه پرچم اصولگرایی و اصلاح‌طلبی را بالا ببرد دچار خسارت می‌شود/ آدم‌های خنثی به مجلس راه پیدا می‌کنند

کدخبر: ۳۱۷۷۵۵
اقتصادنیوز: رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: اعتدالی‌ها خیلی قشنگ دارند برای انتخابات کار می‌کنند. نه جریان اصولگرا و نه جریان اصلاح طلب در مجلس آینده غلبه ندارد. هر کسی این دو پرچم را بلند کند دچار خسارت می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه نیوز، انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است و اصولگرایان امید زیادی برای پیروزی دارند؛ اصلاح طلبان برعکس خیلی بی سر و صدا برگه های تقویم را می کَنند تا به 2 اسفند برسند.

در این میان خبری از جریان اعتدال و حامی دولت نیست. مخصوصا آنکه علی لاریجانی نماد پارلمانی این جریان وعده خود را عملی کرد و به میدان نیامد. حال سئوال اینجاست که آیا جریان اعتدال از عرصه سیاسی کشور حذف شده است؟

غلامعلی جعفرزاده درباره سرنوشت و آینده مبهم اعتدال گفت: اعتدال هیچ وقت در حوزه تفکری جامعه حذف نخواهد شد. مردم در جریان ناآرامی‌ها شعار می دادند «نه اصولگرا نه اصلاح طلب» و امروز نیز این باور در گوشت و پوست و استخوان باور باقی است، شک نکنیم اعتدال جریان سوم در انتخابات مجلس پیروز می شود.

وی افزود: الان بعضی ها این روزها در تبلیغات شان هم اصولگراها را می زنند و هم اصلاح طلبان را و می گویند «جریان سیاسی به فکر مردم نیست و برای مردم دل نمی سوزاند. باید اعتدال داشت و معتدل بود و با دولت و ملت تعامل کرد». اتفاقا این حرف ها بین اقشار مختلف جامعه خریدار باشد. در واقع جریان سوم چنین گفتمانی را دنبال می کند.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با بیان اینکه هم در جریان اصولگرایی دعواست و هم در جریان اصلاح طلبی، یادآور شد: جریان سوم با تفکری اعتدالی‌اش به صحنه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می آید هم اصلاح طلب و هم اصولگرا را کنار می زند.

نماینده مردم رشت در مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا حزب اعتدال و توسعه می تواند اعتدالگرایی را در انتخابات مجلس پرچمداری کند؟ اظهار کرد: هیچ حزبی الان نمی تواند به تنهایی برنده انتخابات باشد، مردم به صرف اینکه حزب اعتدال و توسعه لیست دهد، رأی نمی دهند بنابراین این حزب نمی تواند پرچمدار اعتدال در انتخابات شود اما جریان تفکری چنین امکان و قابلیتی را دارد.

وی افزود: معادلات انتخابات مجلس در شهرستان ها با تهران فرق دارد. در شهرستان معادلات رقابتی حزبی و جریانی نیست. مردم شهرستان مطالباتی دارند که هر کاندیدایی ادله قوی تر و زیباتری برای پاسخگوی به آن مطالبات بیاورد، به او رأی می دهند.

جعفرزاده درباره تأثیر عدم کاندیداتوری علی لاریجانی بر حرکت انتخاباتی جریان اعتدال، اظهار کرد: آقای لاریجانی تصمیم شخصی گرفت که نامزد انتخابات مردم نشود اما این مسئله چه ربطی باقی مسائل دارد.

وی درباره بی‌بهره بودن جریان اعتدال از شخصیتی کاریزما و نمادین در انتخابات مجلس گفت: با این وجود اعتدالی‌ها خیلی قشنگ دارند برای انتخابات کار می‌کنند. نه جریان اصولگرا و نه جریان اصلاح طلب در مجلس آینده غلبه ندارد. هر کسی این دو پرچم را بلند کند دچار خسارت می شود. معتقدم یکسری آدم های خنثی یا نیمه خنثی سیاسی به مجلس راه پیدا می کنند.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس یادآور شد: امروز هر سه جریان سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالی باید با هم بنشینند و مشکلات و گره های فی مابین خودشان را باز کنند تا برای اداره کشور اجماع نیرویی ایجاد شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید