آیا آمریکایی‌ها علاقه خود را به ترامپ از دست داده‌اند؟

کدخبر: ۳۱۷۷۷۳
اقتصادنیوز: گرچه نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که میزان رضایت مردمی از دونالد ترامپ در آستانه سال انتخاباتی ۲۰۲۰ به ۴۹ درصد رسیده، اما میزان نارضایتی از او همچنان بیش از ۵۰ درصد است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نظرسنجی پایگاه هیل-هریس‌ایکس نشان می‌دهد، ۴۹ درصد از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این افکارسنجی عمکرد دونالد ترامپ در مقام ریاست جمهوری را تایید کردند که از ۴۶ درصد نظرسنجی پیشین در هشتم و نهم دسامبر رشد داشته است. ۵۱ درصد هم ناراضی هستند که از ۵۴ درصد اوایل همین ماه کاهش نشان می‌دهد اما همچنان بالاتر از ۵۰ درصد مانده است.

پایگاه جمهوری‌خواهان همچنان روی افزایش تدریجی محبوبیت ترامپ مانور می‌دهند. تازه‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که تقریبا ۹ تن از هر ۱۰ شرکت‌کننده جمهوری‌خواه که ۸۷ درصد می‌شوند، از ترامپ حمایت می‌کنند؛ ۲۲ درصد از دموکرات‌ها و ۴۲ درصد از رای‌دهندگان مستقل هم همین نظر را داشتند.

این نظرسنجی پیش از رای مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح ترامپ انجام شده است. او با دو اتهام کارشکنی در روند کنگره و سوء استفاده از قدرت استیضاح شد و انتظار می‌رود سنا ژانویه ۲۰۲۰ جلسه محاکمه‌ای برگزار کند. نظرسنجی هیل-هریس‌ایکس از میان ۱۰۰۰ شرکت‌کننده بین ۱۳ – ۱۴ دسامبر انجام شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید