میرسلیم: بعید است دولت رأی مثبت مجمع را برای تصویب FATF بگیرد

کدخبر: ۳۱۷۹۵۶
اقتصادنیوز:‌عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ یک از اصحاب دولت و مدافعانش تضمین نمی‌کنند که پذیرش FATF تحریم‌ها را برطرف کند و موجب بهبود شرایط معیشتی مردم شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سیدمصطفی میرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به درخواست ها برای تصویب و اجرای لوایح FATF،‌ گفت: باید دولت را درک کرد؛ شرایطی که دولت در آن قرارگرفته در لایحه بودجه پیشنهادی انعکاس یافته است؛ بودجه‌ای که دربرگیرندۀ کسری عمده است.

دولت تضمین نمی‌کند که پذیرش FATF در بهبود معیشت مردم نقش مثبت دارد

وی در پاسخ به این سوال که آیا FATF در برطرف شدن تحریم‌ها و بهبود معیشت مردم نقش مثبتی دارد؟ تصریح کرد: هیچ یک از اصحاب دولت و مدافعانش تضمین نمی‌کنند که پذیرش FATF تحریم‌ها را برطرف کند و موجب بهبود شرایط معیشتی مردم شود؛ ولی نتیجۀ طبیعی آن میثاق‌ها و اقدامات مالی است که پیوستن به آن، آگاه کردن دشمن از روش‌هایی است که ایران برای جبران آثار تحریم‌ها در چند سال گذشته اتخاذ کرده و این نتیجه‌ای است که آمریکا پیگیری می‌کند تا قدم بعدی، یعنی افزایش فشار بر ما را بردارند و به قول معروف اشک کباب باعث طغیان آتش می‌شود.

میرسلیم با اشاره به فضای کلی مجمع تشخیص نسبت به تصویب یا عدم تصویب این لوایح و میزان امکان تصویب آن اظهار داشت: مطرح کردن چنین میثاق‌هایی ترفند غیر مستقیم آمریکا به نام معاهدات بین المللی برای به زانو در آوردن کشورهایی است که نمی‌خواهند خواری تسلیم در مقابل استکبار را بپذیرند.

بعید است دولت و نمایندگان مجلس دوسوم آرای مجمع را بدست آورند

وی افزود: با توجه به این که مجلس بر مصوبۀ خود علی‌رغم مخالفت شورای نگهبان اصرار ورزیده، موضوع برای بررسی در مجمع تشخیص مصلحت مطرح شده است. در شکل کنونی بعید است دولت و نمایندگان مجلس بتوانند دوسوم آرای مجمع را برای تصویب آن لوایح بدست آورند. البته مجمع می‌تواند راه حل‌های دیگر را نیز برای رسیدن به تشخیص مصلحت بررسی کند و این موضوعی است که در حال حاضر در دست بررسی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید