خروج 80 کارمند سفارت آمریکا از بغداد

کدخبر: ۳۱۸۸۲۸
اقتصادنیوز: یک مقام امنیتی در منطقه کردستان عراق از خروج بیش از 80 کارمند سفارت آمریکا در بغداد به اربیل، پس از حمله واشنگتن به مقرهای الحشد الشعبی در استان الانبار، خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک منبع امنیتی در منطقه کردستان عراق از اقدام سفارت آمریکا در بغداد مبنی بر انتقال بیش از ۸۰ کارمند خود به شهر اربیل خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» توضیح داد: سفارت آمریکا در پایتخت عراق، شماری از کارمندان خود را به کنسولگری خود در شهر اربیل انتقال داده و این اقدام به دلیل تهدیدهای احتمالی علیه سفارت آمریکا در بغداد، در پی حمله هوایی اخیر این کشور به مقرهای الحشد الشعبی در شهرستان «القائم» در استان «الانبار» صورت گرفت.

این منبع تصریح کرد که کارمندان مذکور، یکشنبه شب پس از بمباران مواضع الحشد الشعبی در الانبار، وارد شهر اربیل شده‌اند.

جنگنده‌های ارتش آمریکا، یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد.

منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دست‌کم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید