کنعانی‌مقدم: روحانی می‌گوید خرده‌فرمایش، احمدی‌نژاد می‌گوید خس‌وخاشاک/ وعده‌های سیاسی روحانی ربطی به تحریم‌ها نداشت

کدخبر: ۳۱۸۹۶۷
فعال سیاسی اصولگرا گفت: انتظار ما این است که آقای روحانی از ادبیاتی در شأن رئیس‌جمهور ایران استفاده کند و با منتقدانش از باب نقدپذیری برخورد کند. نسبت دادن عناوینی مانند خرده‌فرمایش به منتقدان توسط او یا خس‌وخاشاک توسط احمدی‌نژاد زیبنده یک رئیس‌جمهور نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه‌نیوز، سخنان اخیر حسن روحانی واکنش‌های زیادی به دنبال داشت. او گفت که مخالفانم خرده‌فرمایش‌هایی دارند و گفت که وعده‌هایم مربوط به دوران صلح بود و امروز در جنگ به سر می‌بریم. بسیاری از فعالان سیاسی این سخنان را توهین به منتقدان دانستند. روحانی در چند وقت اخیر سعی می‌کند با زبان تحقیر با منتقدان خود سخن بگوید که این موضوع باعث گلایه‌مند‌شدن مردم و نخبگان سیاسی شده است.

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا درباره نوع ادبیاتی که اخیرا حسن استفاده می‌کند گفت: «انتظار ما این است که آقای روحانی از ادبیاتی در شأن رئیس‌جمهور ایران استفاده کند و با منتقدانش از باب نقدپذیری برخورد کند. نسبت دادن عناوینی مانند خرده‌فرمایش به منتقدان توسط او یا خس‌وخاشاک توسط احمدی‌نژاد زیبنده یک رئیس‌جمهور نیست».

او درباره سخن گفتن درخصوص جنگ و صلح کشور را در اختیارات رئیس‌جمهور ندانست و ادامه داد: «طبق قانون اساسی اعلام جنگ و صلح از اختیارات رهبری و نه رئیس‌جمهور است. از سوی دیگر مگر زمانی بوده است که با آمریکا در صلح بوده باشیم که اکنون آقای روحانی می‌گوید وعده‌هایم برای زمان صلح بود و اکنون جنگ است؟ در دوران بعد از انقلاب ما همیشه با آمریکا در حال نزاع بوده‌ایم و عجیب است آقای روحانی که مسئولیت‌های متعددی در تاریخ انقلاب داشته است، این موضوع بدیهی را فراموش کرده باشد. اگر منظور آقای روحانی جنگ اقتصادی است که این مورد هم از اول انقلاب تا کنون وجود داشته است. سخنان رئیس‌جمهور سراسر فرافکنی است و او به جای آنکه پاسخگوی اقدامات خود و دولتش باشد، سعی می‌کند از پذیرش مسئولیت شانه خالی کند و به نوعی فرار رو به جلو کند. آقای روحانی باید پاسخگوی شکست سیاست خارجی به وسیله توافق‌نامه‌ای موسوم به برجام باشد، او باید در حوزه اقتصادی پاسخ بدهد که چرا حال و روز سفره مردم به اینجا رسیده است. بسیاری از مشکلاتی که وجود دارد به موضوعاتی مانند برجام و fatf ارتباطی ندارد و ناشی از بی‌تدبیری‌های دولت است. مردم ایران آنقدر که خودتحریمی‌ها رنج می‌برند از تحریم‌ها نمی‌برند. حتی اگر افرادی مانع اجرای سیاست‌های دولت شدند و در مقابل دولت سنگ‌اندازی کردند، آقای روحانی با جسارت بیاید و به مردم توضیح دهد که آنها کیستند و با چه اقداماتی مانع کار او شدند».

کنعانی‌مقدم درباره اینکه بخشی از شعارهای انتخاباتی حسن روحانی مربوط به سیاست داخلی بود، اظهار کرد: «بسیاری از وعده‌های آقای روحانی سیاسی بود و ربطی به تحریم‌ها و مجموعا حوزه دیپلماسی نداشت. او با وعده‌هایی مانند رفع حصر رأی آورد. اکنون باید بگوید که اگر چنین شعارهایی در حیطه اختیاراتش نبوده چرا آنها را ابراز کرده است و اگر می‌توانسته آنها را عملی کند چرا نکرده است؟ و اگر می‌خواسته انجام دهد اما عده‌ای نگذاشتند، آن عده چه اشخاص یا گروه‌هایی هستند؟ کلی‌گویی‌های آقای روحانی باعث غبارآلودشدن فضای سیاسی می‌شود و اصلا درست نیست».

او در پایان گفت: «دولت بسیار بی‌عمل و کرخت شده است و مردم باید با انتخاب درست چه در انتخابات مجلس امسال و چه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال1400 روند موجود را تغییر دهند. دولت هم باید تا پایان دوره‌اش بماند و پاسخگوی بی‌عملی‌هایش باشد. اصلاح‌طلبانی هم که اکنون بر طبل استعفای رئیس‌جمهور می‌کوبند، می‌خواهند با فرافکنی از پذیرش مسئولیت خود در ناکارآمدی‌های دولت شانه خالی کنند اما مردم با چنین سیاستی فریب نمی‌خورند».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید