مقام سابق آمریکایی: ایران با نیرویی مرگبار به اقدام ترامپ پاسخ می‌دهد

کدخبر: ۳۱۹۵۶۴
اقتصادنیوز: یک مقام سابق آمریکایی با بیان اینکه ایران با «نیرویی مرگبار» به اقدام آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج "قاسم سلیمانی" پاسخ می‌دهد، تاکید کرد که ایالات متحده در حال غرق شدن در باتلاق خاورمیانه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جیمز دبیلو پاردو» سفیر سابق آمریکا در بلغارستان شنبه در یادداشتی در تارنمای هیل نوشت که «بدون تردیدی ایران با نیرویی مرگبار» به اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی پاسخ می‌دهد اما سوال این است که کجا و چه زمانی؟

پاردو افزود: تصمیم ترامپ برای ترور این سردار ایرانی به معنای آن است که آمریکا وارد جنگ با ایران شده است، خواه کاخ سفید به آن اذعان کند یا نه.

این افسر سابق اطلاعاتی در ارتش آمریکا با تاکید بر اینکه «دولت ترامپ از موضعی آسیب‌ پذیر این جنگ را انجام می‌دهد» افزود: آمریکا در حال جنگ با دشمنی توانا و سرسخت است که می‌تواند به شیوه‌های غیرمنتظره به منافع آمریکا در سراسر دنیا حمله کند. آمریکا آرام آرام به سمت باتلاق خاورمیانه نمی‌رود بلکه تا کمر در آن فرو رفته و در حال غرق شدن است.

پاردو با تحلیل اقدامات دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری در غرب آسیا نوشت: راهبرد ترامپ در خاورمیانه از همان ابتدا ساده‌لوحانه و ناکارآمد بود.

وی تاکید کرد: طرح بازگرداندن ایران به میز مذاکره درباره سلاح‌ های هسته‌ای دچار تزلزل شده است. عربستان سعودی به عنوان متحد اصلی آمریکا در خاورمیانه توسط یک حاکم مستبد و قاتل اداره می‌شود که به کمک آمریکا در حال جنگی بی‌ رحمانه و بی‌سرانجام در یمن است.

این مقام سابق آمریکایی افزود: با توجه به خصومت ترامپ با متحدان سنتی آمریکا در اروپا و همچنین دشمنی فراگیر مسلمانان با سیاست ایالات متحده در خاورمیانه، واشنگتن عملا از کمک‌ های بین‌المللی در منطقه محروم است.

پاردو که معاون پیشین دستیار دبیرکل ناتو بود، در پایان یادداشت خود نوشت: با توجه به ناکارآمدی رییس جمهوری فعلی آمریکا در امور خارجی و امنیت ملی، بی‌احترامی و بی‌ توجهی وی به دانش حرفه‌ای و تجربه و تصمیم‌گیری‌های هیجانی وی، نمی‌توانم مطمئن باشم که این دولت می‌تواند جنگی را که با خروج از توافق هسته‌ای آغاز کرد، اداره کند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

صدها هزار نفر از مردم شهر مقدس کاظمین و بغداد شنبه در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس حضور یافتند و با سر دادن شعارهایی با محتوای قدرشناسی از مجاهدت‌ های این شهیدان تشکر و قدردانی خود را از فداکاری آنان در راه آزادی عراق از دست داعش و تروریست‌ها اعلام کردند.

ادامه این مراسم قرار است در شهر کربلا و نجف برگزار و پس از آن پبکر شهدا برای برگزاری مراسم تشییع به ایران منتقل شود.

در همین حال، هزاران آمریکایی روز شنبه در ۷۰ شهر آمریکا در اعتراض به اقدام تروریستی دولت دونالد ترامپ در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تجمع کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید