درب منازل کرمانی‌ها به روی میهمانان حاج قاسم باز شد/ روشن کردن آتش بر روی کوه/ هم بلوچ‌ها هم آمدند هم افغان‌ها

کدخبر: ۳۱۹۹۲۱
اقتصادنیوز: در نخستین ساعات بامداد امروز ۱۷ دیماه پیکر مطهر شهیدان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار پورجعفری با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مدیران وارد فرودگاه کرمان شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پس از نماز صبح مردم کرمان گروه، گروه به سمت مسیر تشییع حرکت کردند حتی کودکان هم در این سرما خشک و زیر صفر درجه مانعی برای حضور مردم نشده است. اینجا میعادگاه قاسم و محمدحسین است اینجا پایان فراق است اینجا گلزار شهداست.

حاج قاسم محمدحسین و همه دوستان و هم رزمانتان که از کاروانشان جا مانده بودی بی صبرانه منتظرت هستند.

جمعی از مردم قدردان کرمان از ساعات اولیه در گلزار شهدا تجمع کرده اند برخی ها روی کوه منتظر نشسته و چند نفر نیز روی کوه آتش درست کردند تا کمی دست های یخ زده شان گرم شود.

برپایه این گزارش، هم اکنون مکانی برای فرود بالگرد در گلزار شهدای آماده شده است تا پیکر دو شهید گرانقدر پس از تشییع از میدان مشتاق بوسیله بالگرد برای خاکسپاری در گلزار شهدا منتقل شود. 

یک گروه خانم افغان با در دست داشتن پرچم افغانستان در گلزار شهدا حضور یافتند و هم اکنون نیز قرائت زیارت عاشورا در مهدیه گلزار شهدا آغاز شده است.

مردم تصاویری از سردار دلها در دست دارند و برخی پرچم ایران و پرچم های لا اله الا الله و پرچمی به رنگ زرد با مضمون الموت آمریکا در دست دارند.

با جمعیت همقدم می شوم و آقای سالمندی که چفیه بر گردن انداخته هکلام می شوم که در پاسخ به سوالم می گوید:برای کشورمان و به خاطر سردار سلیمانی امروز آمده ایم که جانش را فدا کرد و کشور، مقام معظم رهبری و ملت را سرافراز کرد.

این آقا که از همشهریان شهید پورجعفری(شهر گلباف از توابع کرمان) است می گوید: شهید پورجعفری نزدیک به ۴۱ سال همراه سردار سلیمانی بود و ایشان را تنها نگذاشت و انشاءالله روحشان با انبیاء محشور شود.

در ادامه مسیر گروهی را با لباس بلوچی می بینم که پوسترهای سردارشهید سلیمانی را در دست دارند با یکی از انها همکلام می شوم.

اهل ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان است و می گوید: در مراسم تشییع سپهبدحاج قاسم سلیمانی حضور پیدا کرده ایم تا با آرمان های ولایت تجدید میثاق کنیم و بگوییم انتقام سخت می خواهیم.

یکی دیگر از حاضران در این مراسم باشکوه که از شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان آمده، مرد میانسالی است که از داغ جانگداز از دست دادن سپهبد شهید سلیمانی می گوید.

وی اضافه می کند: ما آمده ایم ذره ای از حق سردارسلیمانی را ادا کنیم که هشت سال در دفاع مقدس بود و بعد از آن فرمانده مقاومت و کارگردان بزرگ نظامی بود که امریکا و موساد در مقابل او مانده بودند و هیچ راهی نداشتند به جز اینکه این سردار را ترور کنند که خطای بزرگی را مرتکب شدند.

این هموطن بلوچ گفت: صدها سردار دیگر پرچم شهیدحاج قاسم سلیمانی را به دست میگرند و من بلوچ نیز امروز عزادارم.

گزارش ها حاکی است از بامداد امروز ورودی های شهر کرمان دارای ترافیک بسیار سنگینی است و مردم از نقاط مختلف کشور در حال رساندن خود به کرمان برای حضور در مراسم تشییع و وداع با مالک اشتر زمان خود هستند. در همین راستا نیز از شب گذشته صدها کرمانی در قالب پویش «کرمان میزبان میهمانان حاج قاسم» منازل خود را برای میزبان زائران حاج قاسم سلیمانی آماده کرده بودند و به استقبال میمهمانان رفته بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید