فرصت یک‌ماهه به رانندگان وانت‌بارها برای دریافت کارت هوشمند سوخت

کدخبر: ۳۱۹۹۶۰
اقتصادنیوز: سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای به کلیه رانندگان و مالکان وانت‌بارهای بین شهری توصیه کرد هرچه سریعتر به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت خود مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند تا در ماه‌های آتی از بابت فعالیت حمل‌و نقلی و اختصاص سوخت ناوگان خود دچار مشکل نشوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از آنجایی که دریافت سهمیه سوخت بر اساس پیمایش به اخذ بارنامه نیازمند است و بدون داشتن کارت هوشمند امکان دریافت بارنامه از شرکت‌های حمل ونقلی وجود ندارد؛ سازمان راهداری از ماه گذشته با تسهیل شرایط دریافت کارت هوشمند از رانندگان وانت بارهای شهری خواسته تا کارت هوشمند وسیله نقلیه خود را دریافت کنند.

براساس قوانین و مقررات موجود در بخش حمل ونقل هرگونه فعالیت در زمینه حمل ونقل برون شهری کالا منوط به استفاده از اسناد حمل یعنی بارنامه است اما هنوز وانت بارهای زیادی هستند که در طول روز برای جابجایی بار هیچ باربرگی دریافت نمی‌کنند و بر اساس روش سنتی حمل بار با تفاهمی شفاهی بین صاحب بار و راننده،حمل کالا انجام می‌شود.

این روش سنتی حمل کالا بارها با افزایش نظارت سازمان راهداری و بخشنامه‌های مختلف از جمله الزامی بودن دریافت کارت هوشمند و بارنامه توسط ناوگان وانت‌بار از سال ۹۴ مورد مخالفت قرار گرفته است اما هنوز بارهای زیادی از سوی وانت بارها بدون بارنامه جابجا می‌شود.

براساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ماه آینده در صورتی که وانت بارهای بین شهری نسبت به دریافت اسناد حمل (بارنامه) اقدام نکنند با کاهش سهمیه سوخت مواجه خواهند شد.

متقاضیان جهت اطلاع از نشانی مراکز ثبت نام و مدارک مورد نیاز می‌توانند به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و نمایندگی شهرستان‌ها و همچنین سایت سازمان به نشانی ‌www.rmto.ir مراجعه کنند.

اکنون کلیه زیر ساخت‌های لازم برای فعالیت رانندگان و ناوگان از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فراهم است و رانندگان مشمول پس از ثبت نام و دریافت رسید کارت می‌توانند برای اخذ بارنامه به کلیه شرکت‌های حمل و نقل کالا در سراسر کشور مراجعه کنند.

البته صدور بارنامه توسط خود راننده و از طریق اپلیکیشن و وب سایت نیز در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد که با اخذ مجوزهای لازم و پس از اطلاع رسانی عمومی عملیاتی خواهد شد.

بنابراعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و بر اساس تصمیمات کارگروه مربوطه؛ برای وانت بارهای کم مصرف ۳۰۰ لیتر و پرمصرف ۴۰۰ لیتر به صورت علی الحساب تخصیص داده شده است.

با توجه به اینکه مقرر شده است تخصیص سهمیه سوخت به وانت بارها بر اساس پیمایش ثبت شده در اسناد حمل صورت گیرد کلیه رانندگان و مالکین وانت بار برای فعالیت در جاده‌های برون شهری بایستی اسناد حمل وانت بار (کارت هوشمند راننده، کارت هوشمند وانت بار، بارنامه و... و.) به همراه داشته باشند. در غیر این صورت با متخلفین برخورد قانونی انجام خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید