احمد خرم:

به مردم باید حق داد که با خود بگویند «اگر مجبور نمی‌شدند،‌ نمی‌گفتند»/ نامحرم دانستن مردم، همه را آچمز کرد

کدخبر: ۳۲۰۷۲۰
اقتصادنیوز: احمد خرم گفت: نامحرم دانستن مردم همه را آچمز کرد و الان دیگر نمی‌شود آب رفته را به جوی بازگرداند. باز هم تاکید می‌کنم، این نوع رفتار برای نظام خیلی بد شد و هم در عرصه بین‌المللی و هم در فضای داخلی ضربه حیثیتی به ما وارد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، احمد خرم، وزیر راه دولت اصلاحات، با ابراز تاسف بابت بی‌اعتمادی به وجود آمده در افکار عمومی اظهار داشت: سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران از ساعت اول با ابهام مواجه بود و دلایل نشان می‌داد اتفاق، اتفاقی عادی نیست.

وزیر راه دولت اصلاحات در ادامه سخنانش گفت: متاسفانه بعد از آن پنهان‌کاری‌ای صورت گرفت که باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی شد. در حالی این مساله سه روز از مردم پنهان ماند که ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی) و یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی) مثل عقاب بالای سر هر سانحه‌ای حاضر می‌شوند تا دلیل اصلی سقوط یا هر اتفاق دیگری روشن شود.

خرم همچنین توضیح داد: من واقعاً نمی‌دانم چه چیزی درباره پنهان‌کاری بگویم. ما که می‌دانستیم خبر اعلام می‌شود چرا تصمیم گرفتیم مساله را با مردم در میان نگذاریم؟ الان به مردم باید حق داد که با خود بگویند: «اگر مجبور نمی‌شدند،‌ نمی‌گفتند». واقعاً چطور می‌شود عده‌ای به این راحتی افکار عمومی را نسبت به نظام بدبین و بی‌اعتماد کنند؟

او اضافه کرد: این اتفاق خیلی بد شد. اگر از روز اول واقعیت گفته می‌شد، یک‌دهم التهاب امروز را شاهد نبودیم. بالاخره خطایی بود که به خاطر این پنهان‌کاری هزینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بیشتری را باید بپردازیم. من واقعاً نمی‌دانم چرا آقایان با عجله اقدام به تمیزکاری محل سانحه کردند تا ابهامات زیادی در ذهن مردم متبلور شود.

احمد خرم در پایان گفت: نامحرم دانستن مردم همه را آچمز کرد و الان دیگر نمی‌شود آب رفته را به جوی بازگرداند. باز هم تاکید می‌کنم، این نوع رفتار برای نظام خیلی بد شد و هم در عرصه بین‌المللی و هم در فضای داخلی ضربه حیثیتی به ما وارد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید