پیش‌بینی یک اصلاح‌طلب از حضور ۴ طیف اصولگرا در انتخابات/ احمدی‌نژادی‌ها هم هستند

کدخبر: ۳۲۱۰۵۰
اقتصادنیوز: یک فعال سیاسی گفت: پیش‌بینی نوع رقابت‌های انتخاباتی سخت است و در روزهای منتهی به انتخابات مشخص‌تر خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مرتضی مبلغ، در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما از اضلاع رقابت‌ها در فضای انتخابات ۹۸ چیست؟ اظهار کرد: به دو دلیل خیلی نمی‌توان از رقابت‌های انتخاباتی پیش‌رو، پیش‌بینی دقیقی داشت. اول به دلیل رد و تایید صلاحیت‌ها؛ اگر شاهد رد صلاحیت تمامی کاندیداهای اصلاح‌طلب باشیم دیگر نامزدی باقی نمی‌ماند تا اصلاحات لیست بدهد و دو قطبی معمول اصلاح‌طلب - اصولگرا شکل بگیرد.

وی ادامه داد: دلیل دیگر به اتفاقات درون اردوگاه اصولگرایان باز می گردد؛ چرا که تفرقه‌ای بین آن‌ها وجود دارد. احمدی‌نژادی‌ها، پایداری‌ها، سنتی‌ها و همچنین جریان جوانان انقلابی، خواهان پیروزی در انتخابات مجلس هستند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: این چهار کنشگر در اردوگاه اصولگرایان در جریان است که معلوم نیست به کجا برسند. اگر بتواند به یک اجماع نسبی برسند موفق خواهند بود، اما این اجماع یک امر بعید است. از سوی دیگر خیلی مشخص نیست این چهار جریان به صورت مستقل می‌توانند عمل کنند یا خیر.

وی افزود: پیش‌بینی نوع رقابت‌های انتخاباتی سخت است و در روزهای منتهی به انتخابات مشخص‌تر خواهد شد؛ در حال حاضر یک ضلع انتخابات اصلاح طلبان هستند که با وجود چند مورد محدود تک روی کردن، با ساز و کارهای سال‌های گذشته موفقیت خود را به ثمر رساندند. در میان جریان اصولگرایان نیز چهار ضلع وجود دارد.

مبلغ ادامه داد: قطعا وزن این ۵ ضلع  متفاوت است؛ در واقع  اگر بین دو جریان اصلی کشور قضاوت کنیم دو ضلع انتخاباتی داریم که خود جریان اصولگرایی چهار ضلع داخلی دارد.

وی اظهار کرد: ما دلمان می‌خواهد به انتخابات خوشبین باشیم، اما فضا نامناسب است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید