ردصلاحیت‌های گسترده، نماینده عضو جبهه پایداری را هم متعجب کرد

کدخبر: ۳۲۱۰۵۳
اقتصادنیوز: عضو جبهه پایداری گفت: در بین نمایندگان ردصلاحیت شده، کسانی هم بودند که عضو و نسبتا از نامداران فراکسیون ولایی هستند اما تأیید نشدند مثلا سخنگوی فراکسیون تأیید صلاحیت نشد بنابراین این طور نبوده که فقط از نمایندگان فراکسیون امید تأیید صلاحیت نشده باشند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه نیوز، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی درباره ردصلاحیت ۹۰ نماینده مجلس دهم گفت: عضو شورای نگهبان نیستم و در جریان پرونده ها قرار ندارم، همچنین نمی خواهم بگویم اشتباه نمی شود چون خودم دو دوره قبل رئیس شورای نظارت بر انتخابات شوراها در خراسان رضوی بودم می دانم قضاوت درباره افراد و اشخاص خیلی سخت است چون گزارشات مختلفی به هیأت نظارت می آید و این هیأت باید براساس یافته‌های خود به جمع بندی برسد و در نهایت تصمیم بگیرد.

وی افزود: مصاحبه آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نشان می دهد که براساس مستنداتی نتیجه بررسی صلاحیت نامزدها اعلام شده است و نامزدهایی که تأیید صلاحیت نشدند فرصت دارند مراجعه کنند و در سطح بالاتری توسط اشخاص دیگری موضوع صلاحیت مورد رسیدگی قرار گیرد. امیدواریم حق هیچ ذی‌حقی ضایع نشود چون تأیید یا ردصلاحیت اشتباهی یک نامزد به معنی ضایع شدن حقوق مردم است.

 

وی افزود: ما از زندگی خصوصی دوستان نماینده اطلاعی نداریم اما حقیقتا انتظار نداشتم برخی نمایندگان تأییدصلاحیت نشوند. از این رو عدم تأییدصلاحیت آنها برای من محل تعجب بود و سئوال هم کردم. البته من نه قاضی هستم و نه به پرونده ها دسترسی دارم. در بین نمایندگان ردصلاحیت شده، کسانی هم بودند که عضو و نسبتا از نامداران فراکسیون ولایی هستند اما تأیید نشدند مثلا سخنگوی فراکسیون تأیید صلاحیت نشد بنابراین این طور نبوده که فقط از نمایندگان فراکسیون امید تأیید صلاحیت نشده باشند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار کرد: لیستی در اختیار من نیست که بدانم ۹۰ نماینده ردصلاحیت شده چه کسانی هستند اما کسانی که می شناسم بعضا کسانی بودند که از ردصلاحیت شان تعجب کردم. امیدوارم شورای نگهبان با یک سعه صدر و دقت بیشتری به درخواستهای بررسی مجدد رسیدگی کند. آنچه می دانم بین کلانشهرها مشهد تنها شهری است که تمام نمایندگان ثبت‌نامی آن تأیید صلاحیت شدند. آقای شیران نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نشد اما آقایان کریمی قدوسی، بحرینی، پژمانفر و من که ثبت نام کردیم همه تأیید صلاحیت شدیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید