زمزمه‌هایی برای ایجاد اقلیم سنی در عراق

کدخبر: ۳۲۱۲۴۹
اقتصادنیوز: یکی از اعضای ائتلاف النصر عراق زمزمه برخی گروه‌های سیاسی سنی برای ایجاد اقلیم سنی با هدف اعمال فشار بر بغداد برای عقب‌نشینی از مسئله خروج نظامیان آمریکایی را تایید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، المعلومه نوشت، «احمد الحمدانی» عضو ائتلاف النصر عراق، تلاش برخی گروه‌های سیاسی سنی برای جدایی و تجزیه کشور به بهانه درج امکان ایجاد اقلیم سنی در کشور در قانون اساسی عراق را تایید کرد.

وی در ادامه گفت که نشانه‌هایی از تلاش‌ها برای ایجاد اقلیم سنی وجود دارد و مواضع برخی گروه‌های سیاسی سنی مدتها است که این امر را تایید می‌کند. این سخنان در چارچوب حفظ امنیت سایر طیف‌ها و اجرای قانونی اساسی عراق مطرح می‌شود.

الحمدانی افزود: «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق در پشت این مسئله قرار دارد و هدف از این اقدام، خدمت و کسب رضایت برخی کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی است که به دنبال تجریه عراق بر اساس اصول مذهبی هستند.

«واثق الهاشمی» کارشناس امور استراتژیک عراق پیش از این گفته بود: زمزمه‌ها و اشاره‌های گروه‌های سیاس سنی درباره ایجاد یک اقلیم سنی با هدف اعمال فشار برای تجدیدنظر در مسئله حضور نظامیان آمریکایی در عراق است. هدف از نشست‌های گروه‌های سیاسی سنی در خارج از کشور نیز در راستای شرمنده کردن پارلمان صورت می‌گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید