اظهارات مقام دولتی که ۲ فرزندش را در سقوط هواپیما از دست داد/ مطمئنم یک اشتباه عامل فاجعه نیست

کدخبر: ۳۲۱۴۶۲
اقتصادنیوز: مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت‌ بهداشت گفت: مطمئن هستم یک اشتباه یا فشار دادن یک دکمه عامل سقوط هواپیمای اوکراینی نبوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، محسن اسدی‌لاری معاون همکاری‌های بین‌الملل وزارت‌ بهداشت در مراسم گرامیداشت کشته‌شدگان سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: بنده در این چند وقت از سخن گفتن پرهیز کردم. همه این فرزندان، فرزندان ایران و افتخارآفرینان جامعه ما بودند. خیلی سخت است که تنها درباره دو فرزند خود صحبت کنم و مطمئن هستم که تمام فرزندانی که در این حادثه کشته شدند از فرزانگان این سرزمین بودند.

وی ادامه داد: فرزندانی که جنبه‌های ایمانی، وجودی و علمی آنها برجسته بود. محمد من ۲۳ سال سن داشت و زینب من ۲۱ سالش بود. فرزندانی که شب و روز در حال فعالیت بودند. متاسفانه بسیاری از این فعالیت‌ها را پس از مرگ آنها فهمیدم چون در آن سوی مرز بیشتر قدر انسان‌ها را می‌دانند. از من که یک معلم ساده هستم تا کسان دیگر.

اسدی لاری گفت: به هر حال این حادثه بزرگ و یک فاجعه بود، اتفاق افتاد. خسران آن مبین است و کسی نمی‌تواند آن را پنهان کند. تعداد زیادی از نخبگان کشور را از دست دادیم. هنوز هم معلوم نیست چقدر سرمایه انسانی از دست داده‌ایم. سرمایه انسانی ارزشمندترین سرمایه هر جامعه است. همچنین معلوم نیست چقدر سرمایه مادی از دست داده‌ایم.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت‌بهداشت بیان کرد: مطمئن‌ام که این حادثه به‌دلیل یک اشتباه یا فشار دادن یک دکمه نبوده است. حتما عقبه‌هایی دارد و حتما باید تحقیقات قضایی و تجسسی صورت بگیرد. اگرچه همین یک حادثه برای تاریخ کشور کفایت می‌کند اما امیدواریم دیگر تکرار نشود. امیدوارم آمران و عامدان این حادثه مشخص شوند و جزای کارهای خود را ببینند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید