محسن رضایی: ما سیلی زدیم و آمریکا خفه خون گرفت

کدخبر: ۳۲۱۴۹۴
اقتصادنیوز: دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت: حاج قاسم سلیمانی، هم در زندگانی اش انقلابی به پا کرد و هم با شهادتش انقلابی به راه انداخت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی شامگاه پنجشنبه ۲۶ دی‌ماه در حسینیه نور در منطقه کن با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و جان باختن عده‌ای از هموطنان در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: عرض تبریک و تسلیت دارم شهادت سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش مجاهد بزرگ، ابومهدی المهندس. برای من افتخار بزرگی است که در منطقه‌ای حاضر شدم که سرزمین علماست. سرزمین عرفا و دانشمندان بزرگ اسلام است. محل حاج ملاعلی کنی و آیت الله مهدوی کنی و آیت الله باقری کنی و منطقه ۱۳۰ شهید پرافتخار است.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: برخی از شهدای منطقه کن، فرمانده گردان‌های لشکر ۲۷ حضرت رسول (ص) بودند. مردم اینجا انقلابی، متدین و با بصیرت هستند و در همه حوادث تلخ و شیرین و صحنه‌های انقلاب، همراه با انقلاب اسلامی هستند. من در اواخر سال ۵۶ و اوائل سال ۵۷، چون ساواک به دنبال ما می‌گشت، از منطقه تهرانپارس به کن آمدم و در اینجا که در آن زمان به تهران متصل نبود، خانه گرفتم. آن زمان در این منطقه با مردمان مومن و متدینش، احساس امنیت می‌کردم.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به واقعه تلخ شهادت فرمانده جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی گفت: واقعا احساس خجالت می‌کنم از اینکه پشت تریبونی سخن می‌گویم که قبلا برادر من اینجا بوده و برای شما صحبت کرده است. من شرمنده شهدا هستم. حاج قاسم سلیمانی، هم در زندگانی اش انقلابی به پا کرد و هم با شهادتش انقلابی را به راه انداخت. او در زندگانی پر برکتش توانست جبهه مقاومت را که در شرایط نطفه‌ای و اولیه خودش بود را به جوانی برومند در سرزمین‌های اسلامی تبدیل کند. در سراسر جهان اسلام، بر اثر فداکاری‌های این مرد بزرگ، هویت انقلابی شکل گرفت. لبنانی‌ها در برابر اسرائیل ایستادند. این نبود جز نفس گرم حاج قاسم سلیمانی که درس بزرگی به اسرائیلی‌ها داد و آن‌ها را از جنوب لبنان عقب زد و در جنگ ۳۳ روزه به آن‌ها شکست سختی وارد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به آثار شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: او در شهادتش هم انقلاب بزرگی را برپا کرد. بغض و خشمی که در ملت ایران در اثر شهادت عزیز ما صورت گرفت و بیش از ۳۰ میلیون نفر از جمعیت ایران در شهادت وی گریستند و بیش از یک هفته عزاداری پیوسته کردند که هنوز این مراسم‌ها ادامه دارد. شهادتش را به یکی از حوادث بی نظیر انقلاب تبدیل کرد.

رضایی گفت: از پیر و جوان در شهادت او می‌گفتند که ما قاسم سلیمانی هستیم. در روز‌های رحلت امام بزرگوار ما، مردم شعار می‌دادند که خامنه‌ای خمینی دیگر است. تجربه هم همین را ثابت کرد که امام ما زنده است. شبیه این تعابیر را مردم برای حاج قاسم گفتند. ایران پر از سلیمانی است.

او افزود: ملت ما در این روز‌ها می‌گفتند که باید انتقام سخت گرفت و از پیامد حمله به آمریکا نمی‌ترسیم. خیلی‌ها هم با عنوان خونخواهان قاسم سلیمانی شعار می‌دادند. هزاران نفر برای گرفتن انتقام خون این شهید، ثبت نام کرده بودند. در همان هفته اول تا قبل از خاکسپاری برادر عزیزمان قاسم سلیمانی، تعداد زیادی از نوزادان پسر، به نام قاسم نامگذاری شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تحلیل چرایی پیوستن مردم به جبهه خونخواهان قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: آقای ترامپ به چند دلیل دست به این جنایت زد. اولین دلیل حمله ترامپ به این شهید بزرگوار، خروج از باتلاق و بن بست خودساخته آمریکا بود. رئیس جمهور آمریکا از زمانی که آمده، یک باتلاق درست کرده و با این کار می‌خواست از این باتلاق بیرون بیاید. او از روز نخست که آمد گفت من این توافقنامه برجام را پاره می‌کنم که امام ما فرمودند اگر تو پاره کنی، ما آتشش می‌زنیم. درگیری سیاسی با ملت بزرگ ایران را شروع کرد.

رضایی با اشاره به موضوع برجام افزود: ملت ما می‌دانند که دولت کنونی جمهوری اسلامی با طرح این موضوع آمده بود که از طریق مذاکرات هم تحریم‌ها را برخواهد داشت و هم سرمایه خارجی و فناوری را وارد کشور می‌کنم. نظام هم اجازه داد و دولتمردان در عرصه مذاکره تلاش فراوانی کردند. البته مراقب‌های رهبر انقلاب، از خیلی از خطا‌های دیگر در این پروژه جلوگیری کرد. در ادامه هم مجلس و هم شورای امنیت ملی آن را تایید کردند مقام معظم رهبری هم ۹ شرط بر آن گذاشتند. فرمودند که مراقب باشید این‌ها مکار هستند و به تعهدات خود عمل نخواهند کرد. ایشان امضای خود را مشروط به شروطی کردند. دولت ما هم یکباره با ترامپ مواجه شد. نظام صبر کرد. اروپایی‌ها می‌گفتند که ما حل می‌کنیم. کاری نکردند. ترامپ هم تحریم‌های اقتصادی را گسترش داد و فروش نفت ایران را به تمام کشور‌های دنیا ممنوع کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای ترامپ، مانند یک آدم چاقوکشی که فکر می‌کند اگر نعره بکشد، ملت ایران عقب می‌روند، به میدان آمد تا شاید به خیال خود وارد ایران بشوند و استقلال و آزادی ما را بگیرند. او می‌خواست با فشار و زور یک آرزوی محال آمریکا را پس از چهل سال محقق کند و استقلال ما را بگیرد. ملت ایران متوجه بود و ایستادگی کرد. ترامپ یک سال به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گرفتار شد. راه عقبگرد و راه جلو آمدن به رویش بسته شد. فکر کرد که اگر قاسم سلیمانی را شهید کند، از این باتلاق خارج می‌شود.

رضایی گفت: ترامپ می‌خواست به همه بگوید که من قهرمان ایرانی‌ها را کشته ام و قهرمان میدان من هستم! این طور فکر می‌کرد. دلیل دوم این است که ترامپ آدم بسیار احمقی است و از روسای جمهور قبلی احمق‌تر است و فکر نمی‌کرد که این حادثه تبدیل به یک انقلاب بزرگی بشود. دیده بود که آبانماه در ایران اعتراضاتی رخ داده است. در لبنان و عراق تظاهرات شده و دو دولت ساقط شده اند. باورش این بود که اگر قاسم را شهید کند در محور‌های جبهه مقاومت برای ترامپ فرش قرمز پهن می‌کنند. حادثه اوضاع را به کلی برگرداند.

او گفت: ابومهدی و قاسم که خونشان به هم جوشید، این دو ملت ایران و عراق و همچنین ملت‌های لبنان و سوریه بیشتر به هم نزدیک شدند و اینگونه شد. تشییع جنازه باشکوه در بغداد، کاظمین، نجف و کربلا صورت گرفت. عراقی‌ها در تشییع این شهیدان راهپیمایی‌های بزرگی کردند و اعتبار ایران هویدا شد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به پاسخ قاطع ایران به ترور حاج قاسم گفت: ترامپ گمان نمی‌کرد که ما جواب بدهیم. می‌گفت من آنقدر قدرت دارم که اگر جواب دادند من ۵۲ نقطه‌ی ایران را بمباران می‌کنم. فکر می‌کرد ما شعار می‌دهیم. ما جواب دادیم و آمریکا خفه خون گرفت. نمایشنامه‌ای مضحک اجرا کرد که بگوید که این کار ایران بزرگ نبود و من جواب نمی‌دهم. در حالی که اقتدار و حیثیت آمریکا موشک باران شد. از جنگ جهانی دوم به این طرف هیچ ملتی به آمریکا سیلی نزده بود و ملت ایران این سیلی را به گوش ترامپ نواخت.

رضایی گفت: ترامپ یک قمارباز و کاباره‌ای است و پیش خودش گفته بود که من قمار می‌کنم، شاید گرفت. قمار کرد و همه دارایی خودش را باخت.

او به ابعاد شهادت حاج قاسم سلیمانی افزود: ملت ایران دیدند که یکی از قهرمان‌های ملی که فداکارانه زندگی اش را برای مردم گذاشته بود را به شهادت رسانده اند. ملت ما ثابت کرد که وفادار است و قهرمانان و فرزندان خودش را دوست دارد. در شهادت حاج قاسم، کربلا در شهر بغداد تکرار شد. کسی را که با نامه دعوت کرده بودند، یزیدیان از پشت سر به او حمله می‌کنند و او را به شهادت می‌رساند. او مظلومانه شهید شد و دل مردم ایران از شهادت مدافع امنیتش، جریحه دار شد. مردم با غیرت به میدان آمدند و وفادار خود را در استقبال و بدرقه فرزندشان نشان دادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به دستاورد‌های شهادت حاج قاسم اشاره کرد و گفت: اولین دستاورد این شهادت بود که انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلاب احیا شدند و جان تازه‌ای گرفت. در شهادت حاج قاسم ملت ایران، یکبار دیگر روحیات انقلابی شان و سلحشوری شان تقویت شد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس به آشنایی خود با حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در بهمن و اسفند سال ۱۳۶۰ ما آماده عملیات فتح المبین می‌شدیم. سپاه فقط سه تیپ داشت و هشت تیپ را باید می‌ساخت. دنبال آدم‌هایی می‌گشتیم که تیپ ساز باشند و بتوانند تیپ تشکیل بدهند. حاج احمد متوسلیان و حاج ابراهیم همت از مریوان و پاوه، هزار کیلومتر بالاتر از این منطقه، پیدا کردیم و به منطقه فتح المبین آوردیم. قاسم را خواستیم و با او صحبت کردیم. دوستان دیگر مشورت دادند. دیدیم که واقعا می‌تواند یک تیپ درست کند. می‌خواهم از این خاطرات استفاده کنم. منظورم این است که قاسم سلیمانی‌های زیادی در بین جوانان ما هستند که باید این‌ها وارد صحنه شوند و این راه سلیمانی‌ها را در آینده ادامه بدهند. یک جوان بیست وسه ساله، برای تشکیل یک تیپ رزمی انتخاب شد و در اولین عملیات، به دشمن حمله کند.

او با اشاره به کلام حشرت امام در شهادت استاد مطهری گفت: همانطور که پس از شهادت معلم شهید، آیت الله مرتضی مطهری، امام راحل مطالعه آثار ایشان را توصیه کردند، وگفتندتمام اثار ایشان درست وقابل استفاده استدامروز هم عرض می‌کنم تمام دوران زندگی قاسم سلیمانی قابل درس گرفتن است خیلی از جوانان نسل سوم مطالعه در مورد این شهید را آغاز کرده اند و می‌خواهند او را بشناسند. همه روز‌های عمر قاسم سلیمانی الگویی برای نسل جوان و در برگیرنده درس‌ها و عبرت‌هایی برای وجدان‌های بیدار است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید