ان‌قلت‌های جبهه پایداری در بستن لیست اصولگرایان/ پایداری‌ها در مجمع شورای ائتلاف شرکت می‌کنند؟

کدخبر: ۳۲۱۷۵۸

مهدی هاشمی: بعید می‌دانم پایداری در مجمع شورای ائتلاف شرکت کند/ نوباوه: از برگزاری مجمع شورای ائتلاف بی‌خبریم

در حالی مجمع عمومی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب چهارم بهمن برگزار می شود که پایداری کاملا خنثی نسبت به این مسئله، مشغول پیگیری برنامه های انتخاباتی خود است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: روز جمعه این هفته شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (اصولگرایان) در تهران مجمع عمومی خود را به شکل مجازی برگزار می کند تا از بین 120 شخصیت گزینش شده در دور مقدماتی به 60 اسم یعنی دو برابر ظرفیت فهرست برسند اما هنوز ابهامات زیادی وجود دارد.

اولا هنوز جبهه پایداری چراغ سبزی برای همراهی نشان نداده است، ثانیا قالیباف نیز مشخص نیست با نتیجه حاصله همراهی کند و ثالثا هر لحظه امکان دارد جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز عطای ماندن در ائتلاف را به لقایش ببخشد چون شواهد و قرائن نشان می دهد که به جز دو یا سه چهره سرشناس سهم زیادتری در فهرست نهایی نخواهد داشت.

در این بین آنچه روز جمعه چهارم بهمن ماه بر همگان آشکار خواهد شد این است که صف جبهه پایداری از شورای ائتلاف نیروهای انقلاب جداست و هر کدام آنها راه خود را برای ورود به عرصه انتخابات مجلس شوررای اسلامی دنبال می کنند. مسئله ای که زمزمه هایش از همین الان شنیده می شود.

پایداری خواستار بستن لیست انقلابی و خالص‌تر است/ بعید می‌دانم پایداری در مجمع شورای ائتلاف شرکت کند

سید مهدی هاشمی درباره میزان محوریت شورای ائتلاف نزد نیروهای انقلابی و اصولگرا در فعالیت های انتخاباتی به نامه‌نیوز گفت: وضعیت شورای ائتلاف نسبت به گذشته خیلی بهتر شده و این شورا توانسته تاحد زیادی انسجام را بین نیروهای اصولگرا و انقلابی به وجود آورد اما هنوز جایگاهش قطعیت پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه تجربه اول کار شورای ائتلاف خیلی می تواند بر میزان ارزیابی و رضایتمندی تشکل های مختلف تأثیرگذار باشد، افزود: با وجودی که تجربه فعالیت اول این شورا خالی از اشکال نخواهد بود ولی امیدواریم نسبت به گذشته وضعیت بسیار بهتری را ایجاد کند تا بتوانیم حداکثر هم افزایی را در خروجی کار شاهد باشیم. البته به طور طبیعی نتیجه کار شورای ائتلاف امکان دارد نتواند نظر برخی سلایق را تأمین کند ولی امیدواریم در ادامه کار مدیریت خوبی را به اجرا گذارد.

این فعال سیاسی که زمان انتخابات مجلس نهم در فهرست جبهه پایداری بود، درباره مشارکت این جبهه در مجمع عمومی تهران شورای ائتلاف یادآور شد: بعید می دانم برای روز جمعه بشود این مشارکت را جلب کرد ولی قطعا و حتما روز جمعه می تواند تعیین کننده و تأثیرگذار در این هم افزایی باشد و یا آنکه اگر اشکالات مهمی وجود داشته باشد طبیعی است که هم افزایی را کاهش خواهد داد.

وی درباره تبعات عدم مشارکت جبهه پایداری در مجمع عمومی تهران شورای ائتلاف نیروهای انقلاب توضیح داد: اگر کسانی که به عنوان عصاره تفکر انقلابی انتخاب می شوند به تفکر، ارزش‌ها و اصول جبهه پایداری نزدیک باشد، طبیعتا می تواند نظر این جبهه را نیز جلب کند و اشتراک حداکثری را به وجود آورد.

هاشمی با بیان اینکه اگر بین شورای ائتلاف و پایداری اشتراک حداکثری به وجود آید می تواند به لیست واحد نیز نزدیک شود، تأکید کرد: جبهه پایداری خواستار بستن لیست انقلابی و خالص تر است، از آن طرف نیروهای ائتلاف می گویند اشکالات و ایرادات گذشته تا حد زیادی رفع شده و این مسئله می تواند موجبات اجماع حداکثری بین نیروهای با تفکر اصولگرایی را ایجاد کند. اگر این اشتراک حداکثری به وجود آید می تواند تبدیل به لیست واحد هم بشود.

این فعال سیاسی درباره زمان نهایی شدن فهرست انتخاباتی در تهران گفت: 23 بهمن شورای نگهبان نتیجه بررسی اعتراضات را اعلام می کند، طبیعتا حدود همان روز لیست تهران نهایی می شود و از 24 بهمن تا 24 ساعت قبل از آغاز انتخابات زمان تبلیغات رسمی خواهد بود.

از برگزاری مجمع شورای ائتلاف بی‌خبریم/ اطلاع دهند شرکت می‌کنیم

همچنین بیژن نوباوه درباره میزان محوریت شورای ائتلاف نزد نیروهای انقلابی و اصولگرا در فعالیت های انتخاباتی به نامه نیوز گفت: اطلاع زیادی درباره این موضوع ندارم.

این فعال سیاسی سمپاد جبهه پایداری درباره شرکت در برگزاری مجمع عمومی تهران ائتلاف نیروهای انقلاب یادآور شد: ما از چنین مسئله ای خبر نداریم و همین الان خبرش را از شما شنیدم، اگر به ما اطلاع دهند شرکت می کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید