مصباحی‌مقدم: خدا نکند در تهران و کلانشهرها شاهد لیست‌های متعدد باشیم

کدخبر: ۳۲۱۹۱۲
اقتصادنیوز: سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: توصیه من این است که تمام اصولگرایان همت شان را برای خروجی یک لیست واحد به کار بگیرند. خدا نکند در تهران و کلانشهرها شاهد لیستهای متعدد باشیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه نیوز، یک ماه تا روز انتخابات مجلس یازدهم زمان باقی است اما هنوز دود سفید از دودکش اردوگاه اصولگرایان خارج نمی شود. تقریبا همه گروه ها و حتی شخصیت های برجسته اصولگرا رویه سکوت پیش گرفتند. به نظر می رسد معادلات خیلی حساس پیش می رود، افراد و تشکل های مختلف با برداشتن گام های محتاطانه مراقب هستند در چنین وضعیت حساسیت زایی نکنند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نیز در گفتگو با نامه‌نیوز اعلام موضع درباره میزان انسجام درون اردوگاهی و آرایش قطب‌های رقابتی را به بعد از 22 بهمن موکول کرد.

شما آذرماه بود که اعلام کردید پایداری کلیت همکاری با شورای ائتلاف را پذیرفته است. قریب یک ماه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان باقی است، هم اکنون میزان انسجام در میان نیروهای انقلابی و اصولگرا را چگونه ارزیابی می کنید؟

به علت آنکه نامزد انتخابات مجلس شدم دیگر در جلسات شورای ائتلاف حضور پیدا نمی کنم.

فضای فعلی کشور را چقدر انتخاباتی می بینید؟

بله، فضا انتخاباتی است، این روزها شاهدیم آنها که تأیید صلاحیت نشدند درخواست دوباره بررسی به شورای نگهبان دادند.

با توجه به اتفاقات بعد از سهمیه بندی بنزین و شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، به نظر شما میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس در چه سطحی خواهد بود؟

حضور بسیار گسترده مردم در تشییع جنازه شهید قاسم سلیمانی از این حکایت می کند که مردم دوباره به وحدت ملی روی آوردند و می اندیشند. انشاءالله با حضور پرشور در انتخابات مجلس همچون گذشته از نظام جمهوری اسلامی حمایت می کنند.

اصلاح طلبان مدعی هستند عده و عده آنچنانی ندارند که بتوانند در تهران لیست قوی و کاملی را ببندند، آیا اصولگرایان رقابت یکطرفه ای را خواهند برد یا خیر واقعا از الان نمی شود هیچ پیش بینی جناح برنده در تهران داشت؟

صبر می کنم تا روند بررسی صلاحیت نامزدها پایان یابد، بعد می توانم نظر دهم.

پیش بینی دارید که رقابت در انتخابات مجلس چند قطبی خواهد بود؟

انشاءالله پس از پایان روند بررسی صلاحیت ها اعلام نظر می کنم.

خیلی ها معتقدند زمان انتخابات مجلس دهم موضوع برجام تأثیر زیادی بر نتیجه رقابت ها گذاشت. به نظر شما این دوره معادلات سیاست خارجی روی انتخابات مجلس اثرگذار خواهد بود یا خیر؟

معادلات سیاست خارجی اثرگذار خواهد بود، مردم به دلیل ضرورت حمایت از جمهوری اسلامی در مقابل تعرضات بیگانگان به ویژه آمریکا منسجم تر عمل خواهند کرد و شور بیشتر و بالاتری را در انتخابات شاهد خواهیم بود. به عبارت دیگر معتقدم سختگیری ها و فشارهایی که آمریکا بر ایران وارد می کند نتیجه معکوس می دهد و مردم بیشتر پای صندوق های رأی حضور خواهند یافت.

در واقع شما می فرمایید گفتمان مقاومت، گفتمان غالب انتخابات مجلس خواهد شد؟

بله، حتما گفتمان مقاومت گفتمان غالب خواهد بود.

آیا جامعه روحانیت از لیست خاصی در انتخابات حمایت خواهد کرد؟

الان نمی توانم نظر بدهم، اجازه دهید پروسه تأیید صلاحیت نامزدها به پایان و پروسه تدوین لیست تهران توسط شورای ائتلاف به نتیجه برسد.

مجمع عمومی تهران شورای ائتلاف جمعه این هفته برگزار می شود، شما به نامزدها و جناح ها و سلایق مختلف اصولگرا چه توصیه ای دارید؟

توصیه من این است که تمام همت شان را برای خروجی یک لیست واحد به کار بگیرند. خدا نکند در تهران و کلانشهرها شاهد لیستهای متعدد باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید