بوریس جانسون برای پوتین خط و نشان کشید

کدخبر: ۳۲۱۹۳۰
اقتصادنیوز: نخست وزیر انگلیس به رئیس جمهوری روسیه گفت، تا زمانیکه روسیه به فعالیت بی‌ثبات‌سازی خود که تهدیدهای امنیتی هستند پایان ندهد، روابط بین دو کشور عادی نمی‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا‌، خبرگزاری رویترز نوشت، سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس گفت، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در حاشیه نشست برلین درباره لیبی دیدار کرد و دو طرف به بررسی ضرورت رسیدگی به مسائل امنیتی در لیبی، ایران، سوریه و عراق پرداختند.

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: جانسون صراحتا گفت که هیچ تغییری در موضع لندن درباره حمله با تسلیحات شیمیایی در سالزبری و تلاش برای قتل افراد بیگناه در خاک انگلیس ایجاد نشده است. او همچنین گفت، چنین اقدامی نباید بار دیگر تکرار شود.

در سال ۲۰۱۸ حمله با سلاح شیمیایی علیه یک جاسوس دو جانبه سابق روس در شهر سالزبری انگلستان و دخترش صورت گرفت که دولت لندن، سرویس اطلاعات ارتش روسیه را مقصر آن دانست؛ این جاسوس دو جانبه و دخترش اکنون بهبود یافته‌اند.

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس ادامه داد: جانسون گفت تا زمانیکه روسیه دست از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود که تهدیدی علیه انگلیس و متحدان ماست بر ندارد و امنیت شهروندان ما و امنیت جامعه را تضعیف کند، هیچگونه عادی‌سازی روابطی بین دو کشور به وجود نمی‌آید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید