کره‌شمالی خطاب به شهروندانش: کمربندهایتان را سفت ببندید!

کدخبر: ۳۲۲۹۴۸
اقتصادنیوز: اگرچه ضرب‌الاجل کره شمالی به آمریکا برای نرم کردن موضع خود در مذاکرات خلع‌تسلیحات اتمی بدون حادثه‌ای گذشت اما رسانه‌های دولتی و تلاش‌های تبلیغاتی پیونگ‌یانگ بر دورنمای یک رویارویی طولانی‌مدت با آمریکا متمرکز شده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خوش‌بینی‌ها نسبت به اینکه دو سال ارتباط میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سرآغاز عصری جدید و بهبود شرایط اقتصادی پس از دهه‌ها انزوا خواهد بود، ظاهرا از بین رفته است.

در عوض، دولت پیونگ‌یانگ در هفته‌های اخیر سخت در تلاش بوده تا از رسانه‌های دولتی، پوسترهای تبلیغاتی و اجراها برای هشدار دادن نسبت به راه دشواری که به خاطر فشارهای بین‌المللی و آمریکا پیش‌رو است، استفاده کند.

این تلاش تبلیغاتی شامل درخواست از مردم کره شمالی برای از میان برداشتن موانع، بهبود ارتباطات و تقویت کشور بوده است.

این یک پیام آشنا برای مردم کره شمالی است، تنها با این تفاوت که این بار رهبری کشورشان هیچ‌گونه پیروزی و موفقیت زودهنگامی را در دیپلماسی پیش‌بینی نمی‌کند.

یکی از کارشناسان اروپایی که مرتبا در نشست‌های غیررسمی با نمایندگان کره شمالی شرکت دارد، گفت: پشت پرده مقامات کره شمالی می‌گویند که شدیدا به رفع تحریم‌ها نیاز دارند.

کره شمالی به صورت علنی اعلام کرده که دیگر به تعهدات برای توقف آزمایشات اتمی و موشکی پایبند نیست و آمریکا را به خاطر ناکامی در نشان دادن انعطاف‌پذیری خود در مذاکرات اتمی تا ضرب‌الاجل اعلام شده و تحریم‌های غیرانسانی و خصمانه‌اش مقصر این موضوع می‌داند.

از زمان روی کار آمدن کیم در راس قدرت در سال 2011 میلادی، بسیاری از مردم کره شمالی شاهد بهبود سریع شرایط زندگی‌شان در مقایسه با دهه 1990 میلادی بودند اما ناکامی در رفع تحریم‌ها، کیم جونگ‌ اون را در نقطه حساسی قرار می‌دهد.

به گفته تحلیل‌گران، این تلاش تبلیغاتی برای حمایت از خطی است که کیم جونگ اون در جریان یکی از سخنانی‌های پایان سال 2019 میلادی تعیین کرده بود. وی در آن سخنرانی از مردم کشورش خواست تا به خاطر تاخیر در رفع تحریم‌ها برای مقاومت در برابر یک دوران سخت و طولانی و ایجاد یک اقتصاد متکی به خود آماده باشند.

کیم از آن سخنرانی استفاده کرد تا به مردم کشورش اطلاع دهد که باید برای دوران پیش رو کمربندهای‌شان را سفت ببندند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید