شورای نگهبان مست قدرت است، خودشان را با اسلام یکی می‌دانند/ کسی برای دفاع از نظام باقی نمانده است

کدخبر: ۳۲۳۲۳۷
اقتصادنیوز: هادی غفاری نماینده مجلس اول می‌گوید شورای نگهبان خود را اسلام می‌داند و مخالفین خود را چون با آن‌ها هم عقیده نیستند را به دلیل عدم التزام به اسلام رد صلاحیت می‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویداد۲۴، زمان زیادی تا شروع تبلیغات برای انتخابات مجلس یازدهم باقی نمانده است. اصلاح‌طلبان همچنان در بلاتکلیفی برای عدم تایید صلاحیت نیروهایش به سر می‌برند؛ طیف گسترده‌ای از کاندیدا‌های اصلاح طلبان در انتخابات رد صلاحیت شدند و بستن لیست ۳۰ نفره برای تهران، به کاری سخت تبدیل شده است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، با توجه به اتفاقات چند ماه اخیر از جمله برخورد با اعتراضات، سرنگونی هواپیمای اوکراینی، وضعیت اقتصادی و ... میزان مشارکت در انتخابات پیش رو بسیار کم خواهد بود.

حجت الاسلام هادی غفاری نماینده پیشین مجلس می‌گوید: ما یک قانون داریم و یک اخلاق. اگر بخواهیم یک خانه را با قانون اداره کنیم، زن اگر بخواهد از خانه خارج شود یا به خانه مادرش برود نیازمند اجازه همسرش است و ممکن است همسر بگوید نه من اجازه نمی‌دهم که به خانه مادرت بروی. این دیگر بی اخلاقی است و آن خانه برای زن تبدیل به یک زندان تبدیل می‌شود. در فقه ما قید اخلاق حاکم بر قانون است. متاسفانه قانون ما بر اساس سلیقه پیش می‌رود. شورای نگهبان معتقد است کسانی که در مجلس حرف می‌زنند، کسانی که مقاله می‌نویسند یا به نوعی نقد دارند، پس ما را قبول ندارند و ما هم که برابر با اسلام هستیم، پس باید آن‌ها را رد صلاحیت کنیم. زمانی که خودشان را با اسلام یکی می‌دانند به معنای این است که طرف مقابل اسلام را قبول ندارد و از همین رو به دلیل عدم التزام به اسلام آن‌ها رد می‌کنند.

غفاری با بیان اینکه قید اخلاق در کشور ما رعایت نمی‌شود، گفت: اگر قانون و اخلاق رعایت می‌شد، باید به این فکر می‌کردند همین افرادی که امروز آن‌ها را رد صلاحیت می‌کنند، فردا روز چه کسی می‌ماند که از این نظام دفاع کند؟ تفنگ، تفنگچی هم می‌خواهد. اگر تفنگ‌چی را له کردید، فردا که جنگ شد کدام تفنگچی قرار است تفنگ به دست بگیرد؟

او می‌گوید: آقایانی که رد صلاحیت می‌کنند بدانند که با این کار حتی مشارکت عمومی مردم را هم کاهش می‌دهند. من و همسرم ۵ پسر داریم، وقتی همسر و فرزندانم می‌بینند پدرشان که فردی متدین است و به خاطر این انقلاب بسیار کتک خورده و جانباز شده و تا مرز ترور هم رفته است، صلاحیتش به دلیل عدم التزام به اسلام رد می‌شود، طبیعی است که دیگر در انتخابات شرکت نمی‌کنند. فرزندان من زن و فامیل‌های بسیار زیادی دارند و طبیعی است که همه آن‌ها نیز با توجه به این شرایط در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

عضو حزب نیرو‌های خط امام با اشاره به اینکه قدرت ذاتا انسان را مست می‌کند، تصریح کرد: قدرت افراد را مست می‌کند مگر اینکه انسان به شدت پاک دامن و متقی باشد. مگر امیرالمومنین، مالک اشتر و ... مست شدند؟ متاسفانه اکنون جنگ اعتقادات نیست، جنگ قدرت‌است.

غفاری با بیان اینکه من تحریم انتخابات را صلاح نمی‌دانم، گفت: تعداد افراد تایید صلاحیت شده در تهران و سایر شهرستان‌ها بسیار کم است. زمانی که شرایط اینگونه است باید همان افراد باقیمانده را وارد مجلس کنیم. لزومی ندارد حتما لیست ۳۰ نفره ببندیم! اگر همین دو نفر را داریم لیست دو نفره بدهیم و برای همان تبلیغ کنیم.

او می‌گوید: مردم دلشکسته و دلزده هستند از این حجم از بی قانونی و بی‌عدالتی و حتی به حرف و بیانیه اصلاح‌طلبان هم برای حضور در انتخابات گوش نخواهند داد. دیدیم که مردم بار‌ها و بار‌ها در خیابان‌ها و اعتراض‌ها می‌گویند «اصلاح‌طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا». این مردم که از آلمان نیامده‌اند، مردم همین کشور هستند. مردم به دنبال مصالح کشور، مصالح خودشان، رفاه و زندگی و اقتصادشان هستند و زمانی که این بی‌قانونی و بی‌عدالتی‌ها را می‌بینند معلوم است که در انتخابات شرکت نمی‌کنند و ما هم هرچه بگوییم در انتخابات شرکت کنید، می‌گویند «برو بابا»

نماینده مجلس اول ادامه داد: مجلس آینده مجلسی تندرو خواهد بود، یک مجلس اصولگرای تندرو و افراطی است. اصولگرایان اکنون در میان خودشان هم دچار اختلاف و درگیری هستند و با چند لیست وارد انتخابات می‌شوند، اما امکان دارد روز‌های آخر یک لیست ارائه کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید