مرگبارترین زیردریایی‌های جهان که در ۳۰ دقیقه دنیا را نابود می‌کنند

کدخبر: ۳۲۳۲۴۱
اقتصادنیوز: مجله آمریکایی نشنال اینترست پنج زیردریایی با قدرت هسته‌ای را معرفی کرده که گمان می‌رود می‌توانند در ۳۰ دقیقه دنیا را نابود کند و این در نهایت کشنده‌ترین سلاح بشر است که تاکنون ابداع شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نشنال اینترست از پنج زیردریایی مرگبار جهان شامل یک کشتی استراتژیک کلاس «بوری» روسیه پرده برداشت که دارای ۱۶ موشک بالستیک قاره‌پیما با برد تا ۸۰۰۰ کیلومتر است.

زیر دریایی کلاس اوهایو، یک زیردریایی آمریکایی مسلح به ۲۴ موشک بالستیک Trident II است و در این فهرست برترین‌ها رتبه اول نشنال اینترست را به خود اختصاص داد.

نشنال اینترست ادعا می‌کند که حتی یک زیردریایی از این دست می‌تواند ۲۸۸ هدف در سایز یک شهر را در کمتر از ۳۰ دقیقه در خاکستر رادیواکتیو غرق کند و تمدن بشری را در زمان کمتری از زمان سفارش دادن پیتزا خاتمه می‌دهد.

طبق گزارش این مجله آمریکایی، زیردریایی کلاس کلمبیا برای جایگزینی زیردریایی کلاس اوهایو ساخته شده است و این زیردریایی جدید "کمی بزرگتر از کلاس اوهایو" است اما فقط ۱۶ موشک Trident II روی سوار می‌شود. اولین زیردریایی از این دست احتمالا ۲۰۳۱ عملیاتی می‌شود.

 

5335741

پروژه ۹۵۵ روسیه یک زیردریایی مسلح به موشک بالستیک کلاس بوری است که در رتبه سوم این فهرست از کشنده‌ترین زیردریایی‌ها قرار دارد.

کلاهک‌های هسته‌ای موشک‌های آن به طور خاص برای فرار از سیستم‌های پدافند هوایی دشمن طراحی شده‌اند و زیردریایی‌های کلاس بوری را به "آرام‌ترین زیردریایی‌های روسیه با موشک بالستیک که تا به امروز ساخته شده‌اند" تبدیل می‌کنند.

همچنین در این فهرست یکی دیگر از تجهیزات ساخت روسیه تحت عنوان زیر دریایی کلاس دلفین قرار دارد؛ پروژه زیردریایی با موشک بالستیک موسوم به پروژه ۶۶۷BDRM کلاس دلفین (Delta IV).

این مجله آمریکایی یادآوری می‌کند که این زیردریایی ستون فقرات ناوگان زیردریایی مسلح به موشک بالستیک روسیه است و همچنین می‌تواند موشک‌های بالستیک خود را "از عمق ۵۵ متری در هنگام حرکت با سرعت شش تا هفت گره" شلیک کند.

زیردریایی کلاس یاسن، آخرین مورد از فهرست پنج ‌زیر دریایی برتر و مهم است که ساخت روسیه بوده و موشک هدایت‌شونده دارد و با عنوان پروژه ۸۸۵M شناخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، نشنال اینترست از این زیردریایی با عنوان "تهدیدی برای خاک آمریکا" یاد می‌کند و یادآور می شود که گرچه کلاس - یاسن زیردریایی‌های مسلح به موشک بالستیک نیستند اما ظرفیت ۳۲ موشک کروز کالیبر دوگانه هسته‌ای/ متعارف ۳M-۱۴K را دارند که برد آن‌ها بیش از ۲.۵۰۰ کیلومتر است. زیر دریایی هسته‌ای سورودوینسک، اولین زیردریایی تهاجمی کلاس یاسن است. مجله نشنال اینترست نتیجه می‌گیرد که این زیردریایی‌های "سریع و بسیار بی‌صدا" به راحتی می‌توانند به ۲۰۰۰ کیلومتری سواحل شرقی آمریکا نزدیک شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید