مشاور رهبری: ضایعات مغزی سربازان آمریکایی در عین‌الاسد به سیاستمداران‌شان هم سرایت کرده است

کدخبر: ۳۲۴۲۱۴
اقتصادنیوز: مشاور مقام معظم رهبری در صنایع دفاعی گفت: ضایعات مغزی سربازان آمریکایی در عین الاسد به نوعی در موضوع معامله قرن به سیاستمداران آمریکایی هم سرایت کرده و آنها متوجه نشدند که به رسمیت شناختن چنین جنایتی تنها سرعت محو شدن رژیم غاصب صهیونیستی از منطقه را افزایش خواهد داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سردار دهقان شامگاه پنج شنبه هفدهم دی ماه در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در مصلی بیت المقدس شهر اراک برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با شکل دهی انقلاب اسلامی ایران راه جدیدی را پیش روی همه ملت های اسلامی قرار داد و در شرایطی که بسیاری از کشورها در سایه دولت های استعمارگر و غاصب راهی برای نفس کشیدن نداشتند، الگوی جدیدی را برای مبارزه موفق در اختیار آنها قرار داد.

وی ادامه داد: در زمان قبل از انقلاب، تمامی مکاتبی که ادعای مکارم اخلاق و رهایی انسان از ظلم و ستم را داشتند به نوعی به بن بست رسیده بودند و این امام راحل (ره) بود که با انقلاب اسلامی راه جدیدی را به آنها عرضه کرد. انقلاب اسلامی ایران نظامی متکی بر این اصول است و هر جا که مظلومی باشد و برای رهایی از ظلم و تباهی استمداد می طلبد، این انقلاب و مردم آن به حمایت از آن مظلوم به پا خواهند خاست.

سردار دهقان تاکید کرد: این نظام و انقلاب با صراحت و قدرت تمام، حضور خود در کنار مظلومان عالم را اعلام می کند و عظمت و اقتدار خود را به رخ جهانیان می کشد. نظام و انقلاب اسلامی یک جان‌پناه و اتکای قابل اعتماد را برای همه کسانی که خواهان مبارزه با ظالم هستند، بوجود آورده است و به همین علت است که این نظام همواره برای دستگاه سلطه و نظام استکبار چون خاری در چشم بوده است.

مشاور مقام معظم رهبری در صنایع دفاعی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از همان روزهای اول پیروزی خود، حمایت همه جانبه خود را از قیام و نهضت مردم فلسطین به وضوح اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: انقلاب ما در همان روزها مشروعیت نهضت فلسطین و عدم مشروعیت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و در آینده نیز با تمام توان در کنار مردم این سرزمین و کسانی که سرزمینشان بدست اشتغالگران افتاده است خواهد بود. دشمنی آمریکا و مزدورانش با جمهوری اسلامی ایران هم به همین دلیل است، اما به لطف خدا این انقلاب در مدت عمر 41 ساله خود علیرغم اینکه با دشمنی و فنته انگیزی همه جانبه دشمنان مواجه بوده است، توانسته با تمام توان به مسیر خود ادامه دهد.

وی بر لزوم بازخوانی انقلاب و دخیل دانستن آن در همه عرصه های اجتماعی تاکید کرد و افزود: شعارهای اساسی جمهوری اسلامی ایران باید همواره زنده بمانند و در تمام صحنه های تاریخی با تلالو خود در کنار انقلاب اسلامی ایران حضور داشته باشد. زنده بودن شعارهای انقلاب اسلامی ایران دلیل زنده بودن این انقلاب است چراکه انقلاب ما هیچ گاه در برابر هیچ زورگویی کوتاه نیامد و تسلیم نشد.

سردار دهقان با تاکید بر اینکه دشمنی با انقلاب هیچ گاه باعث عدول ارزش های انقلاب اسلامی در دل مردم نشده است، بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند، شعارهای انقلاب اسلامی از قاعده عمر مفید و تاریخ مصرف داشتن مستثنی هستند، چرا که این شعارها ریشه در فطرت بیدار و آگاه آدمی دارند و تلاش دشمنان برای خاموش کردن آن بی فایده خواهد بود.

مشاور مقام معظم رهبری در صنایع دفاعی با تاکید بر اینکه در هر پست و مقامی قرار داریم این کار و مسئولیت برای ما امانت است، افزود: اگر این نگاه در همه ابعاد و عرصه های جامعه وجود داشته باشد، انقلاب ما قادر خواهد بود شور و شعار و شعف و حضور پررنگ خود را به همان جهان عرضه بدارد. کار انقلابی و انقلاب کاری یعنی انقلابی بودن، انقلابی ماندن و همواره در صحنه بودن و بصیرت داشتن و همچنین شناخت صحیح دوست و دشمن.

سردار دهقان اظهار کرد: ما اگر نگاه انقلابی داشته باشیم و اگر انقلابی بیندیشیم، اتفاقات میمونی در جامعه رخ خواهد داد و یک وحدت و یکپارچگی و هم زبانی خوبی را برای جامعه به ارمغان می آورد. کار انقلابی یعنی همه ما به فکر ساده سازی، روانسازی و بازکردن گرهی از کار یکدیگر باشیم، نه اینکه همیشه به این فکر باشیم که چطور می شود مافوق شخص دیگری شد و بر دیگری برتری یافت.

وی با بیان اینکه کار انقلابی درون مایه خود را از دین و معنویت برگرفته است، تاکید کرد: زمانی که ما به این نکته پی ببریم که موفقیت هر فردی در دورن جامعه می تواند باعث افتخار کل جامعه باشد، یعنی به مفهموم انقلاب کاری رسیده ایم.

سردار دهقان با اشاره به منابع کم نظیر استان مرکزی در سطح ملی، خاطر نشان کرد: اگر همه مردم در سطح محلی، منطقه ای و ملی برای یکدیگر نقش تعریف کنند و همواره در کنار یکدیگر باشند، یعنی کار انقلابی انجام داده اند و آن وقت است که استان مرکزی می تواند بیش از گذشته در جهت رشد و اعتلای کشور و تداوم ارزش های انقلاب اسلامی ایران حرکت کند.

وی ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی را الگویی برای رشد اخلاق و معنویت در شخصیت جوانان امروزی دانست و گفت: خلوص حاج قاسم عنصری بود که از او فردی تمام ولایی ساخته بود و به همین دلیل بود که در ذهن و قلب مردم ایران به خوبی نفوذ کرده بود. شهادت پاداشی بود که خداوند در ازای تلاش های مجاهدانه حاج قاسم در این دنیا به او داد؛ چرا که او در این دنیا نماد تمام عیار محور مقاومت بود و او بود که در برابر تروریست های منطقه ایستاد و صلح و امنیت و آرامش را برای مردمش به ارمغان آورد.

سردار دهقان، شجاعت و خطرپذیر بودن را از ویژگی های بارز شخصیتی سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: هیچ گاه حاج قاسم را از هیچ معرکه ای غایب نمی بینیم و او در جایی که تمام عیار در محاصره دشمن بود، با شجاعت در راستای حفظ اعتقاداتش ایستادگی می کرد. سردار سلیمانی فراجناحی بود و خودش را سرباز وطن می دانست.

وی با اشاره به حملات موشکی ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا، خاطر نشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، این تنها یک سیلی به صورت دشمن بود و اصل انتقام سخت زمانی اتفاق خواهد افتاد که حضور متجاوزانه و غارتگرانه نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه پایان بپذیرد. در طول دوران بعد از جنگ سرد هیچ کشوری جرأت حمله مستقیم به پایگاه های آمریکایی را نداشته است و این حمله ایران، اقدام شجاعانه ای بود که باعث شد قدرت  و اقتدار ایران به همه جهان اثبات شود.

مشاور مقام معظم رهبری در صنایع دفاعی اظهار کرد: صدای بمباران های عین الاسد بیدار باش و زنگ خطری برای ملت ها بود و علاوه بر شکستن هیبت پوشالی آمریکا، از حیث سیاسی هم آنها را به شدت تحقیر کرد.

وی با اشاره به اقدامات اخیر ایران و کارشکنی های آمریکا در منطقه، بیان کرد: دنیا باید بداند هر حرفی که در رابطه با اقدام آمریکا در راستای نابودی داعش زده می شود کاملا غلط است و آنها نه تنها این کار را نکرده اند، بلکه همیشه در جهت حفظ منافع و مصالح آنها هم حرکت کرده اند.

سردار دهقان به موضوع معامله قرن که اخیرا از سوی رئیس جمهور آمریکا به رسمیت شناخته شده است اشاره کرد و افزود: ضایعات مغزی سربازان آمریکایی در عین الاسد به نوعی در موضوع معامله قرن به سیاستمداران آمریکایی هم سرایت کرده است و آنها متوجه نشدند که به رسمیت شناختن چنین جنایتی تنها سرعت محو شدن رژیم غاصب صهیونیستی را از منطقه افزایش خواهد داد. این اقدام تنها از ذهن معیوب ترامپ می توانست به جریان بیفتد و بنده معتقدم ترامپ و دولتش از هر دشمنی برای آمریکا خطرناک تر است.

وی ادامه داد: آمریکا باید بداند دوران قداره کشی و قلدری تمام شده است و آنها بهتر است به جای این اقدامات به فکر حفظ حیثیت خود در دنیا باشند.

سردار دهقان در خصوص راهپیمایی 22 بهمن ماه سال جاری تصریح کرد: امسال شرایط داخلی و بین المللی کشور ما با سال های دیگر متفاوت است و باید راهپیمایی امسال به نسبت سال های گذشته با حضور بیشتر مردم همراه باشد. یادمان باشد اینکه کسانی در داخل کشور تصور می کنند تغییر و تحول های داخل کاخ سفید باعث رقم خوردن اتفاقات میمونی برای ما خواهد شد، فکر غلط و اشتباهی است و آمریکا با ما دشمن است و این دشمنی خود را هم به خوبی نشان داده است.

وی گفت: راهپیمایی تنها ابزاری است که می تواند آمریکا را از مقابله با ایران دلسرد کند و در عوض مردم ما را به یکپارچگی و وحدتی بیش از گذشته برساند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید