دو خودروی زرهی نیروهای مسلح سوئد ناپدید شد

کدخبر: ۳۲۴۲۲۰
اقتصادنیوز: دو خودروی نظامی زرهی از یکی از پایگاه‌های نیروهای مسلح سوئد در منطقه «اینکوپینگ» ناپدید و برای یافتن آن، هشدار ملی صادر شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روز جمعه تلویزیون ملی سوئد  SVT، هر دو خودروی ربوده شده از پیشرفته ترین خودروهای زرهی در این کشور است که اغلب برای انتقال نظامیان مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین می توان این خودروهای ۲۱۰ هزار دلاری را به چند نوع سلاح جنگی و نارنجک انداز مجهز کرد.

در زمان ربوده شدن خودروها، مهمات، مواد منفجره و هیچ نوع سلاحی در آن وجود نداشته است.

«جسپر تنگروت» سخنگوی وزارت دفاع سوئد گفت: سرقت این نوع خودرو، امری غیرمعمول است که شوخی بردار نیست.  

«لارس ویلدرنگ» کارشناس نظامی سوئد نیز در این خصوص گفت: یک قدرت خارجی می تواند از این خودروها در صورت دارا بودن تجهیزات حساس، منتفع شود. در غیر این صورت، می توان از این خودروها به عنوان مثال در سرقت استفاده کرد.

وی افزود: این نوع خودروها، ‌ زرهی اند و معدود سلاح هایی می تواند آن را متوقف کند.

درپی صدور هشدار ملی، ‌ پلیس و دستگاه های دیگر از این حادثه مطلع شدند. «یوناس ارونن» سخنگوی پلیس گفت: این خودروها بسیار ارزشمند هستند و نیروی مسلح خواستار پس گرفتن آن است.

در همین حال، پس از صدور هشدار ملی، یکی از دو خودروی ربوده شده در منطقه ای مسکونی پیدا شد و تاکنون فردی در ارتباط با این سرقت بازداشت نشده است.

منطقه اینکوپینگ، منطقه ای محرمانه و محافظ شده است و هیچ کس بدون مجوز اجازه ورود به آن یا عکاسی از آن را ندارد. این منطقه همچنین از واحدی ویژه برای آزمایش های روان شناسی برخوردار است.۹۱۰۹

در نوامبر ۲۰۱۹، فاش شد که مقادیری سلاح و مهمات از یک مرکز مهم دولتی در استکهلم جایی که دفتر «استفان لوون» نخست وزیر سوئد در آن واقع است، ‌ ربوده شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید