کیهان بیانیه ۱۶۴ اپوزیسیون خارج نشین برای تحریم انتخابات را منتشر کرد

کدخبر: ۳۲۴۴۷۵
اقتصادنیوز: کیهان نوشت: جمعی از عناصر ضد انقلاب خارج‌نشین به استناد دروغ‌های برخی مقامات دولتی و شبه اصلاح‌طلبان، خواستار تحریم انتخابات شدند.

به گزارش اقتصادنیوز، این روزنامه در ادامه نوشت: در بیانیه‌ این طیف که در میانشان عناصر سلطنت‌طلب، کمونیست آمریکایی، گروهک منحله فداییان خلق، گروهک ملی- مذهبی و چند تن از متواریان مدعی اصلاخ‌طلبی در گذشته دیده می‌شود، به استناد برخی فضاسازی‌های مسموم داخلی ادعا شده «تکلیف ۷۰ درصد حوزه‌های نمایندگی مجلس از قبل توسط شورای  نگهبان و نیروهای نظامی امنیتی مهندسی شده است.»

امضاکنندگان بیانیه ۱۶۴ نفره همچنین با وجود رقابت ۷ هزار نامزد از طیف‌های سیاسی مختلف، نویسندگان بیانیه ادعا کرده‌اند امکان رقابت انتخاباتی وجود ندارد. آن‌ها خواستار تحریم انتخابات و برپایی اعتراضات  اغتشاشگر شده‌اند.

نویسندگان بیانیه می‌گویند به خاطر خون جان‌باختگان حوادث آبان ماه نباید انتخابات را ترک کرد و حال آن که در اغتشاشات دو روزه آبان، جزو تحریک‌کنندگان ناامنی و درگیری در آبان ماه بوده‌اند.

یادآور می‌شود پیش از این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز به استناد دروغ‌های برخی مدیران دولتی و مدعیان اصلاح‌طلبی، ادعا کرده بود انتخابات ایران مشروعیت ندارد و انتصابات است. ترس از تو دهنی مردم در انتخابات و تغییر ریل مجلس و دولت به سمت کارآمدی موجب شده تا ظیف یاد شده پیشاپیش علیه انتخابات موضع بگیرند و به مخدوش کردن چهره انتخابات بپردازند.

گفتنی است موضع سران جبهه اصلاح‌طلبان نیز عملا به مفهوم تحریم انتخابات است و حال آن که چند برابر نیاز مجلس، نامزدهای منسوب به این طیف در میان نامزدها دیده می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید