میرسلیم: اگر من و قالیباف به دور دوم انتخابات می‌رفتیم، تخلفاتش را رو می‌کردم +عکس

کدخبر: ۳۲۵۷۴۶
اقتصادنیوز: مصطفی میرسلیم سال 96 در مصاحبه با روزنامه ایران گفته بود که اگر من و قالیباف به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری می‌رفتیم، تخلفات او را رو می‌کردم.

به گزارش اقتصادنیوز، مصطفی میرسلیم نامزد حزب موتلفه اسلامی که نامش در کنار نام قالیباف در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب دیده می‌شود، 1 مرداد 96 در گفتگوی با روزنامه ایران، گفته بود که اگر من و قالیباف به دور دوم می‌رفتیم، تخلفات او را رو می‌کردم.

photo_۲۰۲۰-۰۲-۰۱_۱۰-۴۵-۲۳

بخشی از گفتگوی سال 96 میرسلیم را در این باره بخوانید: 

اگر به گذشته برگردیم و دوباره حزب از شما بخواهد به خاطر هم جناح بودن، حرفی از تخلفات آقای قالیباف نزنید، آیا مجدداً می‌پذیرید که در قبال این تخلفات سکوت کنید؟

البته اگر شورای مرکزی که نشان‌دهنده عقل جمعی است چنان تصمیمی بگیرد باید این روش را پیگیری کنیم؛ ممکن است شخصاً مخالف باشم اما چون رأی اکثریت برخلاف نظر من هست، از آن تمکین می‌کنم.

موضع شخصی خودتان چه بود؟

من همیشه موضع خود را کتباً و شفاهاً نسبت به عملکرد شهرداری و شخص شهردار اعلام کرده ام. همیشه اعتقاد داشتم باید با تخلف از ریشه برخورد کرد. اگر من شخصاً نامزد شده بودم در اعلان موضع آزاد بودم ولی وقتی نامزد یک حزبم، باید مراعات نظر اکثریت را بکنم. عقل جمعی بهتر از عقل فردی است. البته بعداً ممکن است شرایط تغییر کند و متوجه شوند که حرف من درست بوده و در آینده اصلاح شود. تصمیم ما در آن شرایط این بود که تفرقه در جبهه خودمان ایجاد نشود.

 اما این، مصداق ترجیح دادن مصالح جناحی به منافع ملی است...

نه! در تبلیغات انتخاباتی ما می‌دانستیم آقای قالیباف رأی آورنده نیست. چرا باید همت‌مان را روی حذف فردی بگذاریم که رأی نمی‌آورد.

در انتخابات ریاست جمهوری به دلیل اهمیت این مقام، باید احساس مسئولیت بیشتر باشد. واقعاً معتقدید چون انتخابات است اگر کاندیدایی فساد دارد باید چشم‌پوشی کنیم؟

خیر. فرض کنید انتخابات به دور دوم می‌رفت و رقابت بین من و آقای قالیباف بود. در آن شرایط البته آنچه را لازم بود می‌گفتم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید