برگزاری نماز جمعه قم با اتخاذ تدابیر ویژه به دلیل ویروس کرونا

کدخبر: ۳۲۶۰۹۵
اقتصادنیوز: با وجود برخی درخواست‌ها در خصوص اتخاذ تصمیمات ویژه در مورد نمازجمعه این هفته قم در سایه نگرانی‌ها از کشف مواردی مشکوک از بیماری کرونا و فوت دو شهروند قمی، مسوولان ذیربط اعلام کردند که آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته قم با اتخاذ تدابیر ویژه نظارت بهداشتی در مصلای قدس شهر قم برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روابط عمومی نهاد نماز جمعه قم عصر پنجشنبه اعلام کرد، نشست ویژه مسئولان ستادهای نماز جمعه قم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر وَلَدان مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قم و دکتر محمدجواد باقریان معاون فنی مرکز بهداشت قم و دکتر فهیمی مشاور بهداشتی و زیستی نهاد نماز جمعه قم برگزار شد.

در این جلسه که با توجه به برگزاری انتخابات در روز جمعه و شیوع احتمالی بیماری کرونا در قم برگزار شد، نکات مهمی برای آگاهی‌بخشی و نهایت استفاده از رسانه نماز جمعه برای آموزش و جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی مردم و نمازگزاران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر محمدجواد باقریان معاون فنی مرکز بهداشت قم در این جلسه، با تاکید بر لزوم حفظ آرامش و آموزش کامل نمازگزاران، نکات مهمی را برای آموزش مسئولان ستادهای نماز جمعه و انتقال مفاهیم تبلیغی و آموزشی با استفاده از حضور مسئولان بهداشتی شهرهای قم بیان کرد.

همچنین در این جلسه، دکتر فهیمی مشاور بهداشتی و زیستی نهاد نماز جمعه قم، بر نظارت و کنترل محیط تاکید و تدابیر ویژه‌ای را برای اعمال توسط خادمان و عوامل توصیه کرد.

مسئول نهاد نماز جمعه قم نیز در این جلسه، ضمن لزوم هماهنگی کامل با ائمه محترم جمعه در راستای آگاهی‌بخشی از تریبون‌های نماز جمعه تاکید کرد.

ولدان، تشکیل شبکه تبلیغی ائمه جماعات و جمعه قم، برای پیگیری وضعیت سلامت مبتلایان و کمک روانی و روحی به خانواده‌های مبتلا را از راهکارهای مناسب برای یاری بیشتر به مردم اعلام کرد.  

در این نشست ترتیبی اتخاذ شد تا تمام ستادهای نماز جمعه در استان قم از حضور مسئولان و کارشناسان بهداشتی بهره‌مند و توصیه‌های آموزشی و بهداشتی لازم را در بین نمازگزاران جمعه مطرح کنند.

تاکید بر توزیع فایل‌ها و پیام‌های بهداشتی، ضمن رعایت آرامش روانی مردم و مخاطبان در کانال‌های اطلاع‌رسانی فضای مجازی نهاد نماز جمعه استان قم از دیگر مصوبات این جلسه بود.

نماز عبادی - سیاسی جمعه این شهر قم در مصلای قدس این هفته به امامت آیت‌الله علیرضا اعرافی برگزار می‌شود.

بیمارستان کامکار قم واقع در خیابان ۱۹ دی (باجک) به‌عنوان محل قرنطینه و مراجعه بیماران و موارد مشکوک به کرونا و بیمارستان فرقانی به‌عنوان محل قرنطینه بعدی در صورت نیاز، مشخص‌شده است.

بیماری کرونا ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده است، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید