انتقاد محمد غرضی از لیستی رای دادن مردم

کدخبر: ۳۲۶۱۵۲
اقتصادنیوز: محمد غرضی گفت: لیست‌ها معمولا خدمتی به مردم نمی‌کنند. اعضا و گروه‌ها باید دست از اینکه لیست‌‌ها را تایید کنند، بردارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، محمد غرضی، وزیر دولت هاشمی رفسنجانی، ظهر امروز (جمعه) پس از حضور در حسینیه ارشاد در جمع خبرنگاران گفت: مردم نگران این هستند که مجلس شورای اسلامی به جای دفاع از حقوق عامه یعنی ملت از حقوق افراد خاص و ویژه دولت دفاع کند.

وی ادامه داد: در صورتی که مجلس صرفاً به دنبال حمایت از افرادی خاص و ویژه دولتمردان باشد نمی‌توان دیگر نام آن را مجلس گذاشت بلکه تبدیل به یک اداره و یا دستگاه دولتی می‌شود.

بر اساس گزارش ایلنا، غرضی متذکر شد: هم در دوران مشروطه و هم در مجلس شورای اسلامی، مجالس ما همیشه ابزار دولت‌ها بوده‌اند و حقوق عامه را به نفع افراد خاص یعنی رانت‌خواران، احزاب، گروه‌ها و به ویژه دولتی‌ها ضایع کرده‌اند در حالی که باید حقوق مردم را مورد توجه قرار دهند.

غرضی در توصیه به رای‌دهندگان گفت به کسی رای بدهید که می‌شناسید و ادامه داد: امام فرمود حرام است به کسی رای بدهید که او را نمی‌شناسید. چرا به کسی که نمی‌شناسید رای می‌دهید؟ چرا به لیست‌ها رای می‌دهید؟ لیست‌ها واسطه بین جمهوری و قدرت سیاسی است، لیست‌ها توانایی دفاع از حقوق عامه را ندارد.

او همچنین درباره رد صلاحیت‌ها گفت: تمامی کسانی که صلاحیت‌شان تایید شد به تدریج صلاحیت‌شان یا توسط خودشان یا دیگران رد شد. شما ببینید رئیس اصلاح‌طلبان دیگر در انتخابات ثبت‌نام نمی‌کند، رئیس اصولگراها دیگر ثبت‌نام نمی‌کند، رئیس مجلس دیگر ثبت‌نام نمی‌کند.

غرضی ادامه داد: اینها خودشان، خودشان را رد کردند. شورای نگهبان در هر مجلسی که تشکیل شده تعداد زیادی از افرادی را که قبلاً خودش تایید کرده رد می‌کند. بنابراین روش اینکه چگونه تشخیص دهیم چه کسی صلاحیت دارد دیگر مثل قبل نیست چون روش‌های گذشته از بین رفته است و یک راه بیشتر وجود ندارد؛ کسی صلاحیت دارد که عقبه اجتماعی داشته باشد نه کسی که عقبه حزبی و گروهی دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید