کرونا باعث دعوای لفظی روسیه و آمریکا شد

کدخبر: ۳۲۶۴۱۲
اقتصادنیوز: وزارت خارجه روسیه آنچه مسؤولان آمریکایی درباره وجود صفحاتی مجازی مرتبط با روسیه در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اخبار و اطلاعاتی گمراه‌کننده علیه واشنگتن درباره کروناویروس منتشر می‌کنند را تکذیب کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری روسی " تاس" در اولین واکنش کشورش به اطلاعاتی که مسؤولان آمریکایی برای خبرگزاری فرانسه فاش کردند، گفت: این اخبار، شایعاتی تعمدی و اشاعه اخبار کذب هستند.

پیشتر مقامات وزارت خارجه آمریکا که مسؤول مقابله با اطلاعات گمراه‌کننده و غلط از جانب روسیه هستند، به خبرگزاری فرانسه فاش کرده بودند، حساب‌های کاربری در توییتر، فیسبوک و اینستاگرام با اسامی افرادی جعلی نظریه‌هایی توطئه‌برانگیزانه و بی‌اساس منتشر و آمریکا را عامل شیوع کروناویروس معرفی می‌کنند، این حساب‌های کاربری به زبان‌های فرانسوی، انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی و آلمانی هستند.

فیلیپ ریکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا گفت، روسیه از طریق کمپین‌ها و تبلیغات تاثیرگذار خبیپانه به دنبال ایجاد دودستگی و نابودی موسسات و نهادهای آمریکا از داخل و ائتلاف‌هایش است.

وی اضافه کرد: از طریق اشاعه اخبار گمراه‌کننده درباره ویروس کرونا طرف‌های بدنیت روس از طریق انحراف توجهات از ایجاد واکنشی جهانی به این بیماری فراگیر بار دیگر تهدید سلامت عمومی را انتخاب کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید