روحانی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را به مجلس معرفی کرد

کدخبر: ۳۲۶۴۲۸
اقتصادنیوز: یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از معرفی کاظم خاوازی به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از سوی رئیس جمهور به مجلس خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علی اصغر یوسف‌نژاد، اظهار کرد: آقای روحانی در نامه‌ای به آقای لاریجانی رئیس مجلس، کاظم خاوازی را به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی معرفی کرد. طبق آیین‌نامه جدید ، رئیس مجلس مکلف است نامه معرفی وزیر جدید و ضمایم آن را در اولین جلسه علنی اعلام وصول و قرائت کند.

وی افزود: همچنین معرفی نامه و مستندات برای بررسی به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع می‌شود و کمیسیون‌های مرتبط موظفند بعد از بررسی صلاحیت‌ها سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی و تطبیق آن با برنامه‌ها و اسناد بالادستی ظرف یک هفته گزارش را به هیات رئیسه ارائه کند تا برای اطلاع نمایندگان چاپ و توزیع شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گزارش کمیسیون‌های مذکور در روز بررسی رای اعتماد پیش از صحبت مخالف و موافق توسط سخنگو قرائت می‌شود. فرصت سخنگو ۱۰ دقیقه است و در صورتی که برنامه وزیر به بیش از یک کمیسیون ارجاع شود سخنگوی هر کمیسیون ۵ دقیقه فرصت صحبت دارد. و پس از آن نمایندگان موافق و مخالف یک ساعت به ترتیب دو مخالف و دو موافق هر کدام ۱۵ دقیقه صحبت خواهند کرد.

به گفته یوسف نژاد جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی احتمالا هفته آینده برگزار خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید