آخرین اظهارنظر مکرون درباره توافق تجاری انگلیس با اتحادیه اروپا

کدخبر: ۳۲۶۴۴۷
اقتصادنیوز: رئیس جمهور فرانسه نسبت به امکان انعقاد توافق تجاری میان اتحادیه اروپا و انگلیس تا پایان سال ۲۰۲۰ اظهار بی‌اطمینانی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت که انتظار دارد مذاکرات میان این دو طرف بر سر توافقهای تجاری و روابط اقتصادی "سخت" باشد.

مکرون به خبرنگاران تصریح کرد: بوریس جانسون مساله "ماهیگیری" را به عنوان یک کارت برنده در دستانش دارد که با استفاده از آن تلاش خواهد کرد به بازار دسترسی داشته باشد. هنوز مشخص نیست که ما تا پایان امسال به توافقی جامع دست پیدا کنیم یا خیر.

پیش از آن نیز ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه هم به طعنه هشدار داده بود که اتحادیه اروپا و انگلیس ممکن است در مذاکراتشان که قرار است در ماه مارس شروع شود "یکدیگر را بدرند".

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس استدلال کرده که در یک توافق تجاری بین دو طرف لزومی ندارد که قوانین اتحادیه اروپا در قبال سیاستهای رقابتی "یا هر مساله دیگری" پذیرفته شود.

بعد از آنکه انگلیس رسما اتحادیه اروپا را ترک کرد، تاریخ ۳۱ دسامبر به عنوان ضرب‌الاجل برای انعقاد توافقهای مربوط به تجارت آزاد با اتحادیه اروپا تعیین شد و در صورت عملی نشدن این ضرب الاجل روابط اقتصادی آنها بر مبنای شرایط سازمان تجارت جهانی تعیین می شود.

انگلیس در تاریخ ۳۱ ژانویه از اتحادیه اروپا خارج شد و در حال حاضر در یک دوران گذار ۱۱ ماهه به هدف تصمیم گیری در مورد آینده روابط اقتصادی و سیاسی‌اش با این بلوک قرار دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید