جزئیات تشکیل قرارگاه زیستی در نیروی زمینی سپاه برای مقابله با کرونا

کدخبر: ۳۲۷۵۷۹
اقتصادنیوز: فرمانده نیروی زمینی سپاه از تشکیل قرارگاه زیستی نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه از تشکیل قرارگاه زیستی نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: همه یگان‌های جنگ نوین قرارگاه‌های ۱۰ گانه نیروی زمینی سپاه در حالت آماده باش کامل هستند.

وی با تشریح اقدامات نیروی زمینی سپاه در روزهای اخیر برای مقابله با ویروس کرونا، افزود: در روزهای اخیر برای استقرار گردان‌های جنگ نوین اعم از گروه جنگ نوین ۲۴ بعثت، تیپ نیروهای ویژه صابرین و تیپ میرزا کوچک خان برای استقرار در نواحی که ویروس کرونا شیوع یافته است، دستورات لازم صادر شده و یگان‌های مذکور در مناطق مورد نظر مستقر شده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: همچنین کارشناسان و متخصصین میکروبیولوژی و ویروس شناسی نیروی زمینی سپاه با ابلاغ ماموریت در مناطق آلوده به ویروس کرونا مستقر شده‌اند.

سردار پاکپور تصریح کرد: برگزاری جلسات با سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی برای استفاده از سیستم‌های مه پاش و ماشین‌های «دی اس ام» به منظور انجام اقدامات ضد عفونی در مناطق آلوده به ویروس، هماهنگی یگان‌های رزمی برای مقابله با ویروس کرونا، هماهنگی خرید اقلام و لوازم مورد نیاز جهت ضد عفونی، پیگیری تامین و تهیه مواد رفع آلودگی و پاکسازی و … از جمله اقدامات مهم نیروی زمینی سپاه در روزهای اخیر برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.

وی افزود: از روز ۷ اسفند یگان‌های جنگ نوین نیروی زمینی سپاه در قم مستقر شده‌اند و مشغول ضد عفونی مناطق و معابر شهر قم هستند. تیپ ویژه صابرین و تیپ ۲۰ رمضان و تیپ میرزا کوچک خان و تیپ انصار رسول نیروی زمینی سپاه نیز مشغول گندزدایی محیط‌های آلوده شهری در استان‌های گیلان، کرمانشاه و قم و تهران هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه توانمندی‌های تخصصی و فوق تخصصی بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه شامل بیمارستان‌های ثابت، سیار و تیم‌های واکنش سریع بهداشتی به طور کامل در آماده باش هستند و به درخواست وزارت بهداشت و درمان یک سامانه بیمارستانی سیار با استعداد ۱۰۰ تخت بستری مجهز به قم اعزام و مستقر شد، گفت: همچنین یک واحد «سی تی اسکن» سیار این نیرو نیز در بیمارستان شهدای یافت آباد تهران مستقر شده و اقدامات تشخیصی بیماران مبتلا به ویروس کرونا را انجام می‌دهد.

سردار پاکپور با اشاره به لزوم رعایت دقیق بهداشت در پادگان‌ها و محیط‌های عمومی، اظهار داشت: گندزدایی روزانه اماکن عمومی و آسایشگاه‌ها و سالن‌های غذا خوری در پادگان‌ها و شناسایی و غربال گری در ورودی پادگان‌ها از دیگر اقدامات نیروی زمینی سپاه برای مقابله با کرونا ویروس است.

وی با تشریح اقدامات بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: ابلاغ آماده باش به کلیه بیمارستان‌های نیروی زمینی سپاه، پیگیری تامین اقلام حفاظتی و شوینده‌های الکلی، بررسی میدانی از بیمارستان شهدای یافت آباد برای راه اندازی سامانه سی تی اسکن، پیگیری تامین لباس محافظ، ماسک N۹۵ و … برای بیمارستان‌های نیروی زمینی سپاه به منظور امداد رسانی به بیماران کرونایی از جمله اقدامات این نیرو برای مقابله با ویروس کرونا در حوزه بهداشت و درمان است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: ارائه آموزش‌های حضوری و غیر حضوری برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ویروس و تهیه بروشورهای آموزشی و توزیع در بین افراد مبتلا، آماده سازی سامانه‌های سیار بهداشتی و درمانی برای انجام ماموریت احتمالی، آماده سازی ظرفیت‌ها و تجهیزات گندزدایی محیط‌های آلوده برای مقابله با کرونا ویروس، هماهنگی معاونت بهداری با معاونت عملیات (واحد جنگ نوین) برای مقابله با اپیدمی کرونا ویروس، بیماریابی فعال در مراکز تجمعی (درب ورودی پادگان‌ها، آسایشگاه ها و…)، آماده سازی تیم‌ها و خودروهای واکنش سریع بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا، گندزدایی روزانه اماکن عمومی و… از دیگر اقدامات امدادی، پزشکی و بهداشتی نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.

سردار پاکپور در پایان سلامتی و شفای عاجل برای تمام هموطنان عزیز را که در شرایط شیوع ویروس کرونا دچار بیماری گردیده‌اند را از درگاه خداوند مسئلت کرد و گفت: رزمندگان جان بر کف این نیرو تا پایان یافتن این شرایط همانند حوادث و اتفاقات گذشته در خدمت و در کنار هموطنان عزیز خواهند بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید