ترامپ از یک کودتا خبر داد

کدخبر: ۳۲۷۷۴۷
اقتصادنیوز: دونالد ترامپ با اشاره به کناره‌‎گیری «پیت بوته‌جج» و «ایمی کلوباچار» از مبارزات مقدماتی نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد: «دارند علیه برنی سندرز کودتا می‌کنند».

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به کناره‌گیری یک نامزد دموکرات دیگر به نفع «جو بایدن» از رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری این کشور ، سران حزب دموکرات را به «کودتا علیه برنی سندرز» متهم کرد.

به نوشته «دیلی میل»، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دموکرات‌ها را به انجام کودتا علیه برنی سندرز متهم و ادعا کرد، آنها به «ایمی کلوباچار» و «پیت بوته‌جج» برای خروج از مبارزات نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حمایت از جو بایدن وعده سپردن مناصب داده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری با مخاطب قرار دادن سران حزب دموکرات نوشت: «آنها دارند یک کودتا علیه برنی (سندرز) می‌چینند».

دونالد ترامپ حین خروج از کاخ سفید به مقصد «شارلوت» در ایالت کارولینای شمالی درباره این توئیت توضیحاتی بیشتری داد و باز هم این مساله را تکرار کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا به خبرنگاران حاضر در کاخ سفید گفت: «به نظر من، (انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها) متقلبانه و علیه برنی (سندرز) است».

وی با اشاره به انصراف «پیت‌ بوته‌جج» و «ایمی کلوباچار» از مبارزات درون حزبی دموکرات‌ها اعلام کرد، احتمالا بایدن به آنها پیشنهاد مناصب مهم در دولت داده است.

ترامپ تصریح کرد: «احتمالا (بایدن) به آنها (بوته‌جج و کلوباچار) گفته باشند "اگر من برنده بشوم، من شما را در دولتم قرار خواهم داد"».

ایمی کلوباچار نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا روز دوشنبه کناره‌گیری خودش را از مرحله درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد.

پیش از این، پیت بوته‌جج هم از مبارزات درون حزبی نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنار کشیده بود.

برخی گزارش‌ها از احتمال نقش‌آفرینی «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در کناره‌گیری  بوته‌جج خبر داده است. احتمال می‌رود این دخالت با هدف تضعیف برنی سندرز انجام شده باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید