مردم خرید عید را به فروردین‌ماه موکول کنند

کدخبر: ۳۲۸۲۷۷
اقتصادنیوز: نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر این‌که «محتکران لوازم بهداشتی بخصوص ماسک، مواد ضدعفونی و دستکش در ملاء عام و به صورت شفاف محاکمه شوند»، در توصیه‌ای از مردم خواست که خریدهای عید خود را به فروردین‌ماه موکول کرده و خود و جامعه را به خطر نیندازند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد جواد جمالی اظهار کرد: بیماری همه‌گیر ویروسی مثل کرونا از مرحله‌ اپیدمی عبور کرده و وارد مرحله اندمی یعنی جهان‌گیر شده و کل دنیا را فرا گرفته‌ است این بیماری تنها مربوط به ایران نیست و در کشورهای همسایه و همه دنیا دیده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر هر یک از زنجیره‌های ابتلا به این بیماری قطع نشود جان انسان‌ها به خطر می‌افتد، به همین دلیل مسئولان بهداشت و درمان اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که چرا سلبریتی‌ها برای مقابله با این ویروس به صحنه نمی‌آیند؟، اظهار کرد: هر یک از افرادی که تریبون دارند و مردم به حرف‌هایشان گوش می‌دهند باید به میدان آمده و درباره‌ کرونا روشنگری کنند و از مردم بخواهند از خانه‌هایشان بیرون نیایند. بیرون آمدن از خانه برای انجام دادن کارهای غیرضروری به خصوص خریدهایی همچون خرید عید از روی شجاعت نیست بلکه یک کار احمقانه‌ است و این افراد در مرگ مبتلایان به کرونا شریک هستند. ما همه در برابر جان همنوعان خود مسئول هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به احتکار مواد بهداشتی مرتبط با پیشگیری از وقوع کرونا، اضافه کرد: محتکران نام خود را انسان می‌گذارند، اما مواد شوینده، بهداشتی و ماسک را احتکار می‌کنند نمی‌دانم باید اسم این افراد را چه گذاشت. به هرحال ما در شرایط فعلی در کشور به همکاری بین بخشی نیاز داریم. باید وزارت بهداشت، قوه قضاییه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزیرات و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی قوی‌تر عمل کرده و با محتکران برخورد کنند. مردم خواهان محاکمه سریع، شفاف و حتی در ملاء عام محتکران هستند. آنها باید مجازات شوند تا همه درس بگیرند.

جمالی در توصیه به مردم درباره خرید عید گفت: اگر خریدهایتان را به بعد از عید نوروز موکول کنید اتفاقی نمی‌افتد ولی اگر خدایی نکرده فرزندانتان دچار کرونا شوند آن وقت دیگر جبران‌پذیر نیست و همه را درگیر می‌کنیم، لذا خرید را به فروردین‌ماه موکول کنید خود و جامعه را در معرض خطر قرار ندهید. در تمامی دنیا بعد از شیوع کرونا دانشگاه‌ها و مدارس تعطیل و نیمه تعطیل شدند و مسافرت‌ها کم شد و هیچ اتفاقی نیفتاد پس اگر خرید عید نکنید باعث ناخشنودی خدا نمی‌شود و بلا هم نازل نخواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید