جزئیات دیدار مهم شمخانی و رئیس جمهور عراق

کدخبر: ۳۲۸۵۴۵
اقتصادنیوز: دریابان «علی شمخانی» دبیرشورای عالی امنیت جمهوری اسلامی ایران در دیدار یکشنبه شب خود با «برهم صالح» رئیس‌جمهوری عراق بر لزوم همکاری، هماهنگی و اقدام مشترک دو کشور علیه تروریسم تاکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در این دیدار دو طرف درباره اهمیت تقویت روابط دو جانبه و توسعه راه های همکاری در زمینه های مختلف برای خدمت به منافع دو ملت دوست و همسایه گفت و گو کردند.

دفتر رسانه ای رئیس جمهوری عراق در بیانیه ای در این باره نوشت که در این دیدار بر لزوم هماهنگی و اقدام مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و حمایت از تلاش های عراق برای حفظ حاکمیت و امنیت این کشور تاکید شد.

در ادامه دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی ایران و رئیس‌ جمهوری عراق در زمینه روابط تاریخی و پیوندهای مشترک بین ایران و عراق در حوزه های مختلف بحث و گفت و گو کردند.

در این دیدار رئیس جمهوری عراق تأکید کرد که باید تلاش ها و همکاری های دو کشور برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا به منظور حفظ سلامت و ایمنی شهروندان دنبال شود.

دریابان شمخانی نیز بر مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق و تمایل به تقویت روابط و همکاری های دو کشور در تمام زمینه ها تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه در این نشست، آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بحث قرار گرفت و لزوم اتخاذ گفت و گوی سازنده برای پایان دادن به بحران ها با هدف کاهش تنش و استقرار و برقراری امنیت و صلح در منطقه و جهان مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

شایان ذکر است که دریابان شمخانی شنبه شب برای دیدار و گفت و گو با مقام ها و شخصیت های سیاسی عراق وارد بغداد شد.

وی در مدت حضور دو روزه در پایتخت عراق با رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس مجلس، مشاور امنیت ملی، شخصیت های حزبی، وزیر بهداشت و محیط زیست و رئیس سازمان اطلاعات این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید