حکم کسی که در قم نگذاشت کرونا در نطفه خفه شود چیست؟/ با خیالات نمی‌توان سلامت مردم را به بازی گرفت

کدخبر: ۳۲۸۵۶۵
اقتصادنیوز: یک عضو فراکسیون امید گفت: شیوع کرونا از قم شروع شد و باید از قوه قضاییه مطالبه شود که حکم روحانی و عالمی که مقاومت کرد و نگذاشت پیشگیری‌ها و محدودیت‌ها برای اماکن عمومی زودتر شروع شود چیست؟ نمی‌خواهند حداقل از کسانی‌ که ابتدا مانع ایجاد محدودیت‌ها شدند سوال و جواب کنند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، غلامرضا حیدری، نماینده تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامه دادستان کل کشور به وزیر بهداشت که در آن آمده است: «اخلال در نظام سلامت مردم در حد افساد فی‌الارض است» گفت: کسی که در قم مانع ایجاد محدودیت‌ها شد و نگذاشت کرونا در نطفه خفه شود، حکمش چه می‌شود؟

گروهی از علما و مراجع، برخی مناسک را تابو کرده بودند

او ادامه داد: گروهی فکر می‌کردند در هیچ حالی نباید تخفیفی قائل شد. انگار که کفر می‌شود، کفری که حکمش اعدام است. اما سلامت مردم مهم است و با خیالات نمی‌توان سلامت مردم را به بازی گرفت. در هر حال علما قبول کردند که برخی از نماز جماعت‌ها و نماز جمعه تعطیل شود اما برخی نه.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تاکید کرد: شیوع کرونا از قم شروع شد و باید از قوه قضاییه مطالبه شود که حکم کسی که مقاومت کرد و نگذاشت پیشگیری‌ها و محدودیت‌ها برای اماکن عمومی زودتر شروع شود چیست؟ نمی‌خواهند حداقل از کسانی‌ که ابتدا مانع ایجاد محدودیت‌ها شدند سوال و جواب کنند؟ آن هم در شرایطی که تنها راه جلوگیری از شیوع کرونا ایجاد محدودیت برای حضور در اماکن عمومی است.

محتکران ماسک بیمار هستند

حیدری با اشاره به احتکار ماسک و... به دست عده‌ای بعد از شیوع کرونا گفت: این افراد بیمار روانی هستند. برخی بیمارند و مکیدن خون مردم با احتکار و گران کردن را بر خودشان مجاز می‌دانند.

او ادامه داد: ما در برخی از حوادث دروغ گفتیم. واقعیات در خصوص شیوع کرونا هم با تاخیر اعلام شد که این موضوع هم بی‌اعتمادی را تشدید می‌کند، اما این دلیل بر آن نیست که احتکار، گران‌فروشی و چپاول کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: قطعاً می‌توانستند زودتر در قم محدودیت‌هایی را اعمال، رفت‌و‌آمدها را کنترل و اطلاع‌رسانی عمومی کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید