بن سلمان ترامپ را عصبانی کرده است

کدخبر: ۳۲۸۷۶۰
اقتصادنیوز: افشاگر اسرار پشت پرده خاندان آل سعود نوشت بی پروایی های اخیر ولیعهد عربستان در بازداشت شاهزادگان و افزایش تولید نفت، آمریکایی ها را خشمگین کرده و ترامپ را به این باور رسانده است که حساب باز کردن روی وی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ضررش تمام خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مجتهد در سلسله توئیت هایی نوشت: افراد نزدیک به بن سلمان پیش بینی می کنند وی در پاسخ به فشارهای آمریکا بازداشت شدگان را آزاد کند اما احتمال مقاومت در برابر این فشار بسیار زیاد است به ویژه این که این، نبردی حیثیتی برای بن سلمان شده است. بن سلمان همچنان معتقد است می تواند از ترامپ با تهدید وی به فاش کردن ماجرای میلیاردها دلار پولی که به وی داده است، از او باج خواهی کند.

بن سلمان همچنان بر این باور است که می تواند ترامپ را به رد موضع نهادهای آمریکایی متقاعد کند اما ترامپ نگران بی پروایی بن سلمان است و حس می کند حساب کردن روی بن سلمان برای او ضرر شخصی دارد به ویژه این که او انتخابات را پیش رو دارد که بر اوضاع اقتصادی کلی آمریکا به ویژه بورس نیویورک تاثیر خواهد گذاشت و رفتارهای بن سلمان به این اوضاع آسیب می زند.

بن سلمان نتوانست مانع دیدار آمریکایی ها با احمد بن عبد العزیز شود اما تا به این لحظه با آزاد کردن وی مخالفت کرده است زیرا می داند خارج شدن احمد از بازداشتگاه با حمایت آمریکا به معنای پایان فرصت به قدرت رسیدن او است زیرا احمد در موضعی قوی تر خواهد بود و تمایل خواهد داشت از بن سلمان که با این بازداشت به او اهانت کرد، انتقام بگیرد. اما پس از بی پروایی بن سلمان در به چالش کشیدن پوتین و افزایش تولید نفت، ترامپ عصبانی شد زیرا سبب سقوط بورس نیویورک شد که ترامپ همچنان این آوازه را سر می دهد که صعود آن از دستاوردهایش بوده است به همین علت لحن فشار علیه بن سلمان تشدید شد و سفیر آمریکا بر دیدار با شاهزاده احمد و اطمینان از سلامتی وی پافشاری کرد. برخلاف بازداشت های هتل ریتز کارلتون عربستان که ترامپ از آن استقبال کرد، بن سلمان بازداشت احمد بن عبدالعزیز و دیگر شاهزادگان را با آمریکایی ها هماهنگ نکرد به همین علت وزارت خارجه آمریکا، سیا، و شورای امنیت ملی از ترس آغاز هرج و مرج در این کشور خشمگین شدند. آنان با بن سلمان تماس گرفتند و او را برای آزاد کردن بازداشت شدگان با زبان نرم تحت فشار قرار دادند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید