طومار آنلاین مولاوردی برای حمایت از پویش رفع تحریم‌های ایران

کدخبر: ۳۲۹۷۲۲
اقتصادنیوز: معاون پیشین امور زنان و خانواده رییس جمهوری در حساب توییتری خود با انتشار طوماری خواستار حمایت کاربران از پویش رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «شهیندخت مولاوردی» با انتشار طوماری آنلاین در حساب توییتری خود با تذکر (MENTION) به وزارت خزانه‌داری آمریکا از کاربران خواست با ورود به یک پیوست (LINK) نام‌نویسی کرده و تومار (گروه آمریکایی ضد جنگ کدپینک) علیه تحریمِ یکجانبه آمریکا را امضا کنند.

دبیر کل جمعیت حمایت زا حقوق بشر زنان شب گذشته توییت طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران و دو تن از همکارانش در مجلس شورای اسلامی را بازنشر کرد که در آن خطاب به جامعه جهانی آمده است: «مردم ایران تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارند علیرغم همکاری جهانی برای مهار ویروس کرونا، ایرانیان با تحریم‌های مالی روبرو هستند که دسترسی آنها به دارو و اقلام مورد نیاز را غیرممکن کرده‌است. زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین‌الملل علیه تحریم‌های غیر انسانی دولت ایالات متحده موضع بگیرد.»

به‌رغم ادعاهای آمریکا مبنی بر تحریم نبودن دارو تحریم‌های غیرانسانی آمریکا مانع دسترسی کشورمان به دارو و اقلام بهداشتی برای بهبود مبتلایان و پیشگیری با ویروس کرونا شده است. به همین منظور حسن روحانی رئیس جمهوری در نامه‌ای به همتایان خود، آنها را از ایجاد مانع شدید تحریم‌های آمریکا بر تلاش‌های ایران در مبارزه با ویروس کرونا آگاه کرد و از آنها خواست رعایت این تحریم‌ها را کنار بگذارند.  

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، تاکید کرد که این نهاد جهانی و کشورهای عضو، به تحریم‌های غیرانسانی ایالات متحده علیه ایران توجه نکنند و در ادامه خواست که تحریم‌ها برداشته شود.  

ظریف در ادامه خاطرنشان کرد: در حالی که کووید-۱۹ در حال تحمیل خسارات گسترده و سنگین به ایران است، باید در نظر داشته باشیم که ویروس‌ها بین ما تمایزی قائل نمی‌شوند. ما انسان‌ها نیز نباید در مبارزه با ویروس‌ها تبعیض آمیز رفتار کنیم.

امارات، قطر، جمهوری آذربایجان، چین، ترکیه، ازبکستان، آلمان، فرانسه و انگلیس از جمله کشورهایی هستند که در روزهای گذشته برای پیشگیری از شیوع کرونا و بهبود مبتلایان به کشورمان کمک بهداشتی کرده‌اند.

بنا به گزارش‌ها تا روز یکشنبه ۲۵ اسفندماه ۹۸؛ ویروس کرونا جان ۷۲۴ تن از هموطنان را گرفته و ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر را مبتلا کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید