اقدامات جدید آمریکا برای کاستن از تبعات اقتصادی کرونا

کدخبر: ۳۳۲۰۲۳
اقتصادنیوز: رییس جمهور آمریکا از احتمال تخصیص بسته دوم حمایتی به شهروندان این کشور خبر داد.
اقدامات جدید آمریکا برای کاستن از تبعات اقتصادی کرونا

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از رویترز؛  دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از احتمال تخصیص دومین بسته یارانه ای مستقیم نقدی به خانوارهای این کشور خبر داد. پیش از این دولت آمریکا به عنوان بخشی از لایحه ۲.۵ تریلیون دلاری خود برای کاستن از تبعات اقتصادی کرونا متعهد شده بود به هر خانوار آمریکایی تا ۳۰۰۰ دلار یارانه نقدی پرداخت کند. 

ترامپ با اشاره به شرایط سخت شهروندان آمریکایی گفت که دولت با تمام توان به محدود کردن پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در آمریکا کمک خواهد کرد. وی که در یک کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران حاضر شده بود گفت: می توانیم عملکرد خیلی خوبی در دومین دور پرداخت یارانه های نقدی مستقیم داشته باشیم. این کار به شدت مورد توجه است.

از سوی دیگر استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا نیز از احتمال در نظر گرفتن ۲۵۰ میلیارد دلار دیگر اعتبارات برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط خبر داد. پیش از این نیز رهبر مجلس سنای آمریکا از احتمال در پیش بودن اقدامات حمایتی بیشتر در برابر ویروس کرونا سخن گفته بود.

بسته حمایتی ۲.۵ تریلیون دلاری آمریکا که بزرگ ترین بسه حمایتی از نوع خود در برابر پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا در سطح جهان محسوب می شود شامل اعتبارات مختلفی برای بخش های مختلف از جمله بازار بورس، شرکت های هواپیمایی، شرکت های گردشگری، هتل ها، مراکز درمانی، کسب و کارهای کوچک و معافیت های مالیاتی است.

به دنبال شیوع گسترده کرونا در آمریکا و تعطیلی کسب و کارها، این کشور با شرایط اقتصادی دشواری مواجه شده است تا جایی که شمار متقاضیان دریافت مزایای بیکاری در این کشور با عبور از ۱۱ میلیون نفر به بالاترین سطح تاریخ خود رسیده است. 

آمریکا اکنون بیشترین شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان را دارد و پس از ایتالیا و اسپانیا، سومین شمار قربانیان این بیماری در جهان را دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید