تغییر مسیر نفتکش حامل نفت عربستان از مصر به آمریکا

کدخبر: ۳۳۲۰۲۷
اقتصادنیوز: در اقدامی کاملا غیرمنتظرانه کشتی غول پیکر نفتی نیوتن حامل نفت عربستان مسیر خود را از مصر تغییر داد و به سمت سواحل خلیج آمریکا حرکت کرد.
 تغییر مسیر نفتکش حامل نفت عربستان از مصر به آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از بلومبرگ؛ تغییر مسیر نفتکش حامل نفت عربستان به آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز شنبه به دنبال ادامه جنگ قیمت نفت عربستان و روسیه تهدید به اعمال تعرفه بر نفت وارداتی سعودی‌ها کرد.  

با کاهش قیمت نفت به پایین‌ترین سطح تقریبا در دو دهه، تغییر مسیر کشتی نفتی نیوتن عربستان به سمت آمریکا تنها بخش کوچکی از خدمات ارائه شده سعودی‌ها به آمریکا در چند ماه اخیر است.  

براساس اطلاعات ردیابی نفتکش‌ها که توسط بلومبرگ تهیه شده است، صادرات نفت خام عربستان به ایالات متحده در ماه مارس حداقل به ۵۱۶ هزار ۵۱۶ بشکه در روز افزایش یافته که بالاترین میزان در سال ۲۰۲۰ است.  

علاوه براین، از آغاز ماه آوریل تا کنون حداقل هفت تانکر غول پیکر نفتی عربستان بنادر نفتی این کشور را به مقصد سواحل آمریکا ترک کرده‌اند و پیش بینی می‌شود که در روزهای آینده بارگیری دیگری انجام شود.  

تقریباً همه کشتی‌های غول پیکر نفتی عربستان توسط شرکت ملی حمل و نقل بحری عربستان سعودی صورت گرفته است.  

ترامپ روز شنبه گفت: اگر عربستان سعودی و روسیه در مورد کاهش تولید نفت خام به توافق نرسند «قطعا» بر واردات نفت تعرفه وضع خواهد کرد.  

ترامپ در یک نشست خبری افزود: اگر آن‌ها توافق نکنند این کار را خواهم کرد. تعرفه‌های قابل توجهی وضع می‌کنم. قطعا این کار را خواهم کرد.  

تحت تاثیر فعالیت‌های اقتصادی به دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا، میزان تقاضا برای نفت خام حدود ۲۰ درصد، معادل ۲۰ میلیون بشکه در روز کاهش یافته و بهای نفت به نازل‌ترین حد خود طی تقریبا ۲۰ سال اخیر سقوط کرده است.  

مقامات دولت آمریکا و کارشناسان می‌گویند، کاهش شدید بهای نفت تولیدکنندگان آمریکایی را که هزینه تولید آن‌ها بالاتر است با خطر ورشکستگی رو به رو کرده و هزاران شغل در این صنایع را از بین خواهد برد.  

به دنبال بروز اختلاف میان عربستان و روسیه، دومین و سومین تولید کننده بزرگ نفت در جهان، دونالد ترامپ تلاش کرده که برای رسیدن به توافق بین آن دو میانجی‌گری کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید