پست معنادار اینستاگرام سایت رهبری درباره شاه، اسدالله علم و آمریکایی‌ها +عکس

کدخبر: ۳۳۲۵۶۳
اقتصادنیوز: صفحه منتسب به رهبر معظم انقلاب پستی را به مناسبت ۲۵ فروردین، درگذشت اسدالله علم، وزیر دربار پهلوی منتشر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، صفحه تاریخ ایران و جهان منتسب به رهبر معظم انقلاب به مناسبت  ۲۵ فروردین، درگذشت اسدالله علم، وزیر دربار پهلوی، پستی را در اینستاگرام منتشر کرده و  به بیان حرفی که شاه درباره آمریکا به اسدالله علم گفت، پرداخت.

در متن این پست بخشی از سخنان رهبر انقلاب آمده که فرموده اند؛

اینکه گفتیم «آمریکایی‌ها با ما قابل اعتماد نیستند»، این قدر مسلّم قضیّه است؛ بنده وقتی نگاه میکنم به قضایای منطقه و قضایای کشور خودمان و مانند اینها، می‌بینم با دیگران هم همین‌جور بودند. محمّدرضای پهلوی از سال ۳۲ تا سال ۵۷ یعنی ۲۵ سال، مطیع محض این‌ها بود.

‌بارهاوبارها رفتاری با او کردند که شما خاطرات عَلَم را که ملاحظه کنید، [می‌بینید]شاه در ملاقات با رفیق نزدیکش عَلَم -البتّه جرئت نمیکند در بیرون و علنی این حرف را بزند یا به خود آمریکایی‌ها بگوید- بنا میکند از آمریکایی‌ها شکایت کردن که این کار را کردند، آن کار را کردند؛ لکن در نهایت، تسلیم آن‌ها است.

بعد از آنکه سرنوشت آن بدبخت و روسیاه این‌جوری شد که از ایران گریخت و رفت، به آمریکا راهش ندادند؛ یعنی اوّل رفت و یک مدّتی در آمریکا بود، بیرونش کردند. یعنی با یک نفر نوکرِ صمیمیِ ۲۵ ساله‌ی خودشان هم این‌جوری رفتار کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید