چرا ظریف در بحبوحه کرونا به سوریه رفت؟

کدخبر: ۳۳۳۸۸۲
اقتصادنیوز: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و گفتگو با مقامات سوریه و در سفری یک روزه وارد دمشق شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در صدر  یک هیئت سیاسی به سوریه سفر کرده است دقایقی پیش با استقبال فیصل مقداد قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه وارد دمشق پایتخت این کشور شد.

وزیر امورخارجه کشورمان تا ساعتی دیگر با بشار اسد رئیس جمهور سوریه و ولید معلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز (یکشنبه) اعلام کرد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه اول اردیبهشت ماه به منظور دیدار و گفتگو با مقامات سوریه عازم دمشق می‌شود.

وزیر خارجه چرا به سوریه رفت؟

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که ظریف در جریان این سفر، با بشار اسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیدار خواهد کرد.

یک منبع دیپلمات خارجی در دمشق به الوطن گفت، هدف از این سفر، «رایزنی با مسئولان سوری پیش از نشستی است که قرار است چهارشنبه آتی، وزرای خارجه کشورهای ضامن روند آستانه (روسیه، ایران و ترکیه) برگزار کنند».

وی همچنین تأکید کرد که نشست وزرای خارجه کشورهای ضامن روند آستانه، از طریق ارتباط ویدئویی برگزار خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک