ویروس کرونا و درس‌هایی برای آمادگی قبلی

کدخبر: ۳۳۴۳۸۳
اقتصادنیوز: در مطالعات خود، خاطر نشان کردم که استدلالی مشابه برای صنایعی که درگیر این نوع محصولات که مکمل حفاظت(دفاع)ملی هستند، به کار می‌رود. در زمان غیراضطرار (صلح)، ارتش در ظرفیت پایین‌تری عمل می‌کند؛ نسبت به زمانی که در جنگ باشد. زمانی که جنگ آغاز شود، ارتش مجبور است که در افزایش فوری گنجایش خود توانا باشد. صنایع مشخص، همچون کشتیرانی و خطوط هوایی، در دفاع مکمل هستند زیرا آنها قادر به فراهم کردن حمل و نقل دریایی و هوایی در زمان جنگ یا دیگر موارد اضطراری برای ارتش هستند. با این وجود، اگر صنایع ببینند که در همچون برهه‌هایی دولت قصد معطوف کردن دارایی‌های‌شان برای مصارف نظامی را داشته باشد، به کاهش سرمایه‌گذاری تمایل پیدا می‌کنند.
ویروس کرونا و درس‌هایی برای آمادگی قبلی

 علی نکویی، به گزارش اقتصادنیوز، بنابراین، دولت ایالات متحده در زمان صلح کمک هزینه‌هایی را برای این صنایع در عوض خدمات آنها در زمان مبارزه و سایر موارد اضطراری فراهم آورد. به طور خلاصه، در زمان جنگ مبادلات میان ارتش ایالات متحده با صنایع کشتیرانی و خطوط هوایی فواید و سود‌هایی دارد. با این حال، به جای انتظار برای شروع جنگ، تلاش در جهت دست یافتن به یک توافق، دولت ایالات متحده یک سیاست صریح و مشخص نیاز دارد که شرایط این توافق‌نامه را تشریح می‌کند.

 

جاشوا هندریکسن: استاد اقتصاد دانشگاه می‌سی‌سی‌پی

گرایش ‌کاری: اقتصاد کلان و آموزش

مکتب فکری: نئوکینزین

 

ویروس کرونا و درس‌هایی برای آمادگی قبلی

 

سیاست‌مداران نیاز دارند که همان منطق اقتصادی که در زمان همه‌گیری به‌کار می‌رود را شناسایی کنند. زمانی که یک همه‌گیری رخ می‌دهد، تقاضا برای تدارکات پزشکی همچون ماسک و دیگر وسایل محافظت کننده برای سلامت کارکنان و ونتیلاتور برای بیماران لزوما افزایش می‌یابد. ماسک‌های اضافی و ونتیلاتور‌هایی که بیمارستان در اختیار دارد قبل از همه گیری به سرعت استفاده می‌شوند. یک راه حل برای دولت این خواهد بود که کمک هزینه‌هایی برای شرکت‌هایی که در تولید و مصرف محصولات حساس هستند را پیش از همه‌گیری حمایت کند. در زمان غیر بحرانی فراهم کردن اقلام شاید از طریق خرید مستقیم و ذخیره این محصولات مهم، الزامی است به منظور آنکه کشور زمانی که با یک همه‌گیری احتمالی مواجه شود، آماده باشد. این راه حل نیازمند  این است که دولت موجودی ماسک N۹۵، گان‌های ایزوله، شیلدهای (محافظ) چشم، دستکش، ونتیلاتور، ماسک‌های اکسیژن، وسایل ساکشن، دستگاه‌های ECMO، دستگاه‌های دیالیز، لوله‌های تغذیه‌کننده،گلوکومترها و سوند‌های ادراری را حفظ کند. در حالی که دولت ایالات متحده تلاش کرده است که اقدامات مشابهی را در گذشته آغاز کند، هرگز به دنبال یک برنامه جامع یا تامین مجدد مناسب نبوده است.

آماده سازی محدود به تدارکات نیست بلکه ظرفیت تولید‌کننده‌های داخلی نیز باید توسعه و گسترش یابد. یک پروژه جامع  نیازمند مشورت کردن با متخصصان پزشکی برای تعیین همه چیز‌هایی که برای آماده‌سازی در مقابل همه‌گیری ضروری و لازم است،خواهد بود. در مراحل بعدی این همه‌گیری، دولت بهتر است یک کمیته از متخصصان پزشکی و متخصصان صنایع را جهت مشخص کردن یک لیست جامع از محصولات مهمی که در یک همه‌گیری نیاز می‌شود در کنار هم قرار دهد، اما برای مدت طولانی یا فعالیت در بازار عادی، ظرفیت کافی برای تقویت تولید در مدت زمان کوتاه ایجاد نمی‌شود یا امکان تولید داخلی در حال حاضر وجود ندارد.

به طور کلی، هدف این سیاست‌ها می‌تواند افزایش سریع گنجایش ایالات متحده جهت فراهم آوردن مراقبت‌های حساس برای شهروندانش در مواجهه با یک همه گیری باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید