پتانسیل فوق‌العاده تجدیدپذیرها در اشتغالزایی

کدخبر: ۳۳۴۳۹۸
اقتصادنیوز: آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در این خصوص گفت: انرژی‌های خورشیدی، بادی و سایر انرژی‌های سبز این پتانسیل را دارند که تا سال ۲۰۵۰، حدود ۴۲ میلیون فرصت شغلی ایجاد کنند، مشروط بر اینکه کشورها سعی در محدود کردن اقدامات دخیل در افزایش دمای جهانی کنند.
 پتانسیل فوق‌العاده تجدیدپذیرها در اشتغالزایی

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از بلومبرگ؛  اگرچه آلودگی هوا به دلیل تاثیر ویروس کرونا در فعالیت‌های اقتصادی در بسیاری از مناطق کاهش یافته است، اما با این وجود دولت‎ها نباید تلاش خود را در جهت کاهش اقدامات دخیل در افزایش دمای جهانی متوقف کنند.

فرانچسکو لا کامرا، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در گفتگو با خبرنگار بلومبرگ با بیان اینکه امسال به دلیل رو به کاهش بودن انتشار آلاینده‌ها، سال فوق‌العاده‌ای خواهد بود، گفت: باید بسیار مراقب باشیم که این شرایط خوب و مطلوب ما را به بیراهه نبرد و در مسیر اشتباه قدم نگذاریم. چیزی که ما به دنبال آن هستیم، اجتناب از سیاست‎های اشتباه است که می‎توانند آینده را ترسیم کنند.

دولت‌ها تحت توافقنامه ۲۰۱۵ پاریس، باید افزایش دما را در این قرن محدود کنند تا به زیر ۲ درجه سانتی‌گراد برسد. استفاده از سوخت‌های فسیلی به دلیل نقش داشتن در گرمایش جهانی بسیار مورد نکوهش قرار می‌گیرند و آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را به عنوان راهی برای تغییر آب و هوا ترویج می‌کنند.

نفت روز دوشنبه به پایین‌ترین ارزش خود در دو دهه اخیر سقوط کرد و باعث متلاطم شدن بازار جهانی نفت و به دنبال آن باعث ضربه‌هایی به اقتصاد خواهد شد و البته این مساله‌ای است که می‌تواند سرمایه‌گذاران را به سمت سرمایه‌گذاری روی انرژی‌های تجدیدپذیر تشویق کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید