تعهد ۸ میلیارد دلاری سران کشورها برای مبارزه با ویروس کرونا + نمودار

کدخبر: ۳۳۶۴۷۳
اقتصادنیوز: به منظور اقدامات اولیه برای مقابله با ویروس کرونا در سطح جهانی، مبلغ ۸میلیارد دلار در روز دوشنبه ۴ می توسط کمیسیون اروپا از کشورهای مشارکت کننده جمع‌آوری شد.
تعهد ۸ میلیارد دلاری سران کشورها برای مبارزه با ویروس کرونا + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از بلومبرگ؛ کمیسیون اروپا در روز دوشنبه مبلغ ۸ میلیارد دلار (۷.۴ میلیارد یورو) تعهدات کمک مالی برای مقابله در جریان ویروس کرونا را از کشورها و سایر اهداکنندگان جمع‌آوری کرد. این اقدامات اولیه، با ریاست مشترک کمیسیون اروپا و ۹ کشور (به استثنای ایالات متحده)، در ابتدا قرار بود مبلغ ۷.۵ میلیارد یورو برای مقابله جهانی با اپیدمی کووید-۱۹ را جمع‌آوری کند.

مطابق بیانیه مقدماتی، از این تعهدات در زمینه سه نیاز مبرم استفاده خواهد شد: بهبود تشخیص، یافتن روش‌های درمانی موثر و تولید واکسن.

گفتنی است که همه وجوه جمع‌آوری شده در اختیار دریافت‌کنندگان قرار خواهد گرفت که شامل ائتلاف نوآوری آمادگی اپیدمی(CEPI) برای واکسن‌ها، متحدان برای تولید واکسن‌ها، تسریع‌کننده‌های درمانی، بنیاد نوآوری تشخیص موارد جدید (FIND) برای تشخیص و همچنین سازمان بهداشت جهانی برای سیستم‌های درمانی مرتبط با ویروس کرونا است.

وب‌سایت این سازمان با تاکید بر لزوم همکاری‌های بین‌المللی و مخالفت با رقابت در مواجهه با این بحران حقیقی جهانی گفت: "تعهد این است که همه واکسن‌ها، تشخیص‌ها و درمان‌های جدید برای مقابله با ویروس کرونا در سطح جهانی با قیمت مناسب در دسترس عموم قرار بگیرند."

رئیس کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای پس از مراسم رسمی تعهد در روز دوشنبه گفت:"امروزه جهان، وحدت فوق‌العاده‌ای برای منافع مشترک نشان داد. دولت‌ها و سازمان‌های بهداشت جهانی به نیروهای مقابله‌کننده با ویروس کرونا پیوستند." 

وی در ادامه گفت: "با چنین تعهدی، ما در راه توسعه، تولید و توزیع واکسن برای همه هستیم. با این حال، این هنوز ابتدای راه است. ما باید تلاش را ادامه داده و برای مشارکت بیشتر آماده باشیم. پس دولت‌ها، جامعه مدنی و مردم در سراسر جهان باید به هم بپیوندند.

photo_2020-05-07_14-34-36

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید