آخرین آماررسمی بحران کرونا در ایران؛ ۶۸ نفر به تعداد جانبخاتگان اضافه شد

کدخبر: ۳۳۶۴۷۸
اقتصادنیوز: رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۰۳ هزار و ۱۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۴۸۶ نفر رسید.
آخرین آماررسمی بحران کرونا در ایران؛ ۶۸ نفر به تعداد جانبخاتگان اضافه شد

به گزارش اقتصادنیوز،  کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۴۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۳۱۳۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴۸۶ نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون ۸۲۷۴۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین ۲۷۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت افزود: تاکنون ۵۴۴ هزار و ۷۰۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت بیان کرد: دو سوم موارد شناسایی شده جدید از جمله افراد نزدیک به بیمار یا خانواده‌های آنها بودند و یک سوم افراد از جمله کسانی هستند که به بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

جهانپور گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش و ارتقای روند بیماریابی و گسترش شبکه آزمایشگاهی کشور و اخذ نمونه از خوشه‌های ناامن و موارد نزدیک به مبتلایان هستیم.

وی بیان کرد: هشدارها همچنان به جای خود باقی است. در بسیاری از استان‌ها با گسترش بیماریابی، شاهد شناسایی بیشتر و کاهش موارد بستری هستیم که استان‌های زنجان، کرمانشاه و لرستان از جمله این موارد هستند، اما وضعیت نگران کننده نسبی در استان خوزستان وجود دارد. در حال حاضر موارد بستری و سرپایی کرونا در استان خوزستان افزایش یافته است. انتظار داریم که توصیه‌های بهداشتی به خصوص در استان خوزستان جدی‌تر گرفته شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: از هزار و ۴۸۵ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور، ۹۸۶ نفر از جمله اطرافیان بیماران کرونایی بوده‌اند که شناسایی شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید